A Mitsubishinél szívesen leváltanák a Pajerót

2018.11.20. 12:05

Fura, hogy ezt mondják most, amikor a nagy luxusterepjárók népszerűbbek, mint bármikor korábban, de alighanem épp a túl erős konkurencia miatt nem tűnik kifizetődőnek egy ilyen fejlesztés.

pajero18

A Mitsubishinél még mindig készül az ősöreg Pajero: jövőre lesz húsz éve, hogy bemutatták a típust, de a legutolsó nagy felújítása is 2006-ban volt. A leváltásáról állítólag évek óta szó van házon belül, de a cég ügyvezetője szerint eddig nem sikerült megtalálni azt az üzleti modellt, amely szerint a befektetés megtérülne, netán hasznot is hozna. „Olyasmi ez, amit a mérnökeink régóta meg szeretnének csinálni, de biztosítanunk kell, hogy nem fizetünk rá. A szegmens a szigorodó környezetvédelmi normák miatt szűkülni fog, és most csak jövőálló befektetéseket engedhetünk meg magunknak.” - mondja Trevor Mann, a Mitsubishi ügyvezetője.

A Pajero akkor lett legendás, az 1980-as évek elejétől az 1990-es évek végéig, amikor még kevés gyártó kínált nagy és kényelmes terepjárót. Addig viszonylag gyakran frissült, ameddig alvázas modell volt, de az 1999-es modell már önhordó karosszériát kapott. Ez akkor nagy előrelépésnek tűnt, de kiderült, hogy mivel nagyon drágán módosítható, emiatt, és persze a vállalat időközben adódó pénzügyi nehézségei miatt a típus megrekedt a fejlődésben.

A kérdés az, hogy a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség lehetővé teszi-e egy új Pajero kifejlesztését közös alapokon. Ha nem, az valószínűleg a típus végleges eltűnését jelenti a kínálatból, hisz egyes piacokon az idén már a Final Edition nevű búcsúszériát forgalmazzák.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.