Sörvirsli-Volkswagent állítanak ki Genfben

2019.01.31. 11:35

Az utóbbi években több, akár sorozatgyártásra is alkalmasnak tűnő elektromos VW tanulmányt láthattunk. Ám amit most készülnek kiállítani a Genfi Autószalonon, na az nem ilyen.

buggy

A nevét ugyan még nem árulták el, de az így is egyértelmű, hogy a VW tervezői az 1960-as években, az Egyesült Államokban feltalált, Bogár alapú homokfutókat – ismertebb nevükön a buggykat – vették alapul a forma kialakításakor. Ezeket egykor célszerű megfontolások szülték: a Bogár padlólemeze a karosszéria lecsavarozása után is működőképes volt, így lényegében átépítés nélkül, egy egyszerű üvegszálas műanyag héjjal a tetején már használható is volt. A Volkswagennél azonban más okokból szedték elő az ötletet. „A buggy több, mint egy autó: vibrálás és energia négy keréken... ezeket a tulajdonságokat testesíti meg a témának ez a korszerű megközelítése, amely mindenek előtt az elektromos mobilitához kapcsolódó érzelmi kötelékeket hivatott megmutatni.” - mondta Klaus Bischoff, a VW vezető formatervezője. Magyarul akartak valamit, ami elektromos hajtású, felismerhetően a VW-hez kötődik, képes érzelmeket kelteni – tehát nem Polo, Golf vagy Passat – de az utóbbi években még nem csépelték el, mint mondjuk a Bogár vagy a korai buszok formáit.

Bár a Volkswaagennél is elmondták már, hogy az elektromos MEB padlólemezre különlegességük miatt akár drágán is eladható rétegmodelleket terveznek, az elég valószínűtlen, hogy a buggy ebben a formájában gyártásba kerülne, hisz se teteje, se ajtaja nincs, az időjárás ellen nem véd. Ugyanakkor arra már utaltak, hogy a Bogár következő generációja már az elektromos alapokra épülhet. Genfben viszont a buggy dolga lesz a VW stand közelébe vonzani a közönséget, ahol alighanem akadnak majd unalmasabb fazonú, de hasznosabb villany-Volkswagenek is.