Valami nagyon őrült autóversenyen dolgoznak az FE szervezői

2019.02.05. 06:23

Ha nem lenne már a háta mögött egy semmiből összekalapált, pár év alatt pokoli erőssé lett széria, aligha írnánk Alejandro Agag új ötletéről, akkora baromságnak tűnne. A Formula-E óta viszont komolyan kell venni a spanyol milliárdost, aki most azt találta ki, hogy autóversenyt rendez a bolygó legextrémebb pontjain a sarkkörtől a Himalájáig. Természetesen villanyautókkal. 

bdge.png

A bolygó legeldugottabb négyzetmétereit is érintő környezetrombolás az emberiség szégyene. Ez nem egy elkoptatott sötétzöld okosság, szomorú tény, szóval idáig nincs miért vitatkozni Agag és stábja szándékával, akik a 2021-ben induló Extreme E-szériát épp ezekre a ritkán látott, világ háta mögötti helyekre szeretnék elvinni. Az Északi-sark jégtakaróira, megritkított trópusi esőerdőkbe, elsivatagosodott területekre, óceániai szigetekre és ehhez hasonlóan autóversenyzésre alkalmatlannak gondolt, pokolian érdekes helyekre. A cél, hogy a versenyekkel odatereljék a figyelmet az adott környékre, és azzal együtt bemutassák, milyen negatív hatással volt arra a környezetszennyezés.   

A Formula-E tulajdonosa/alapítója, Alejandro Agag a napokban tartott sajtótájékoztatót, ahol vázolta a tervezett bajnokság részleteit. Minden nevező csapat/gyártó közös alapot kapna, arra kéne terepjárásra alkalmas autót építeniük, természetesen villanyhajtással. Igazi test-test elleni futamok lennének 5-10 kilométer hosszú körpályákon, a legvadabb vadonban. Valamiféle egyenes kieséses rendszer van tervben, hasonló ahhoz, ahogy a ralikrosszban mennek a versenyek, csak itt nem épített pályákon kéne előzgetni egymást, hanem a természetben. 

Alejandro Agag
Alejandro Agag

Kérdőjel még van elég. Például, hogy hogyan oldják meg, hogy az érintett tájakon ne okozzanak kárt a természetben, ez ugyanis a tereprali-versenyeknek is a nagy átka, az Extreme E pedig még azoknál is érzékenyebb ökoszisztémákban veretné. Fontos részlet, ahogy az is, honnan lesz erre pénz. Egy nagy támogatót mindenesetre már megnyertek: a Continental már beszállt, mint hivatalos gumiszállító, de ott van a szervezőcsapatban David de Rothschild ökológus és Fisher Stevens filmrendező is. Az ő dolguk kitalálni, hogy a fenébe fog ez több hasznot hozni a természetnek, mint amekkora ökolábnyoma lesz.