Igazi alvó ügynök az új Ford Focus ST

2019.02.18. 12:35

Az új Focus elég dinamikusra sikerült, viszont az ST ezúttal elég visszafogott optikai tuningot kapott. A végeredmény az, hogy a sportváltozatot nem könnyű megkülönböztetni egy átlag Focustól. Menni viszont sokkal jobban megy, még a gyengébbik, dízelmotoros változat is.

Az igazán durva jószág a benzines: ebbe a Ford 2,3 literes turbós négyhengerese kerül, ugyanaz, amely az előző generációs RS-be, illetve a Mustangba is bekerült. Itt egy visszafogott teljesítményű, 280 lóerős és 420 Nm csúcsnyomatékú változatot alkalmaznak, amellyel a Focus ST kerek 6 másodperc alatt gyorsulhat százra. A teljesítmény stabil átvitelét a Focus ST történetében először elektronikus vezérlésű önzáró differenciálmű segíti. Korábban ezt mindenféle trükkel igyekeztek szükségtelenné tenni, de úgy néz ki, egy ennyire erős, fronthajtású autót már nem mertek nyitott difivel a vevők kezébe adni. A nyers adatok mellett a Ford az erős négyhengeres közvetlen reakcióját hangsúlyozza igazán büszkén: az anti-lag rendszer hatásosan csökkenti a turbófeltöltésre jellemző késedelmet.

Aki kisebb teljesítménnyel is megelégszik, az választhatja az ST-t dízelmotorral is. Érdekes módon a kétliteres Ecoblue dízelmotor-családnak nem a legerősebb változatát alkalmazzák – az a Ranger Raptorba kerül – hanem a 20 lóerővel és 100 Nm-rel kevesebbet adó, 190 lovas és 400 Nm csúcsnyomatékú kivitelt. Mindkét motorhoz hatfokozatú manuális váltót kínálnak, bár alternatívaként választható lesz hétfokozatú automata is. A kézi váltós kivitelekben lesz fordulatszám-egyeztető funkció, amely visszaváltáskor gázfröccsel segít a sima váltásoknál, de ez ki is kapcsolható, ha valaki inkább maga rugdosná a pedált.

A hajtáson kívül természetesen a futómű is eltér az olcsóbb Focusokétól. A benzines ST-khez alapáron jár a folyamatosan változó csillapítású futómű, a futómű pedig egy centivel alacsonyabb, és elöl 20, hátul 13%-kal nagyobb merevségű rugókra támaszkodik. A kormánymű sem azonos a nagyszériás változatéval: az ST kormánykereke mindössze kettőt fordul faltól falig.

Az ST ötajtósként és kombiként is kapható lesz, Európában a forgalmazás a nyár folyamán kezdődik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.