2019.02.21. 17:27

Audi SQ5-öst eddig csak benzines V6-os motorral kínáltak, mostantól viszont változik a helyzet. Elkészült a TDI változat, képtelenül erős, szintén V6-os, villanyfeltöltős, hibrid hajtással támogatott dízelmotorral, és ez is megy, mint a barom.

Mostanra hozzászokhattunk, hogy egy turbódízel motor szinte bármilyen erős lehet, látszólag csak a mérnökök szándékától és a rendelkezésre álló többi hajtáselem teherbírásától függ. Ám 347 lóerő és 700 Nm egy háromliteres V6-osból ma sem tűnik kevésnek. A hajtásrendszer koncepciója egyébként sok azonosságot mutat az SQ7 TDI-ével. Itt is villanymotor pörgeti fel a turbófeltöltőt – 0,3 másodperccel a gázadás után már 1,4 baros töltőnyomást állít elő – és itt is van egy 48 voltos elektromos segédhajtás a nyolcfokozatú automata váltóban, amely elsősorban a fogyasztás mérséklését szolgálja.

Az SQ5 természetesen indokolatlanul durván is képes gyorsulni – 5,1 másodperc százra egy ilyen luxusterepjárótól kiváló érték, és a 250 km/h-s korlátozás elérése sem okozhat gondot, ha van elég hely. Ugyanakkor a gyár 6,6-6,8 literes fogyasztást és 172-177 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást ad meg. Ez utóbbival csak az a baj, hogy még a régi NEDC szabvány szerinti érték, azaz akár literekkel is kevesebb lehet, mint a valós forgalomban elérhető adat.

A 20 vagy 21 hüvelykes kerekekkel rendelhető dízel-sport-SUV forgalmazása a nyár folyamán kezdődik Európában, Németországban az alapára bruttó 67 750 euró – átszámítva kb. 21,5 millió forint – lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.