A Mercedes sem marad le arcnövesztésben?

2019.02.27. 12:41

Úgy látszik, nem lehetséges, hogy amit az egyik német luxusautó-gyártó elkezd, azt a másik kettő előbb-utóbb ne próbálja utánacsinálni. Ezúttal az Audi indított az üvöltő ábrázat egyre radikálisabb formáival, mire a BMW az X7-esre, majd a 7-esre szerelt varacskos orrlyukakat. A Mercedes válasza, úgy tűnik, egy gonosz vicsor lett, az eredetileg sportkocsikról ismert Panamericana hűtőrács erősen túlméretezett változata.

A Mercedes ezt egyelőre a GLE luxusterepjáró 53 AMG nevű sportváltozatának tartja fenn. A hét üléssel is rendelhető SUV-ba ezúttal egy 435 lóerős és 520 Nm csúcsnyomatékú, három literes soros hathengeres turbómotor kerül. Ehhez azonban rövid időre hozzáadódhat a 48 voltos hibrid rendszer 22 lóereje és 250 Nm-e. Így az összkerék-hajtású, kb. 2,3 tonnás autó 5,3 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebességét pedig 250 km/h-ra állították. Ilyen paraméterek mellett a 9,3 literes fogyasztási adat egyáltalán nem is tűnik rossz eredménynek.

A nagy és nehéz karosszéria kontroll alatt tartása ilyen tempó mellett persze nem egyszerű, de mindent bevetettek, amit lehetett. A légrugós, adaptív csillapítású futómű mellett elektromechanikus dőléscsökkentést is alkalmaznak mind az első, mind a hátsó tengelyen. A fékek is kivételes méretűek: elöl 400 mm-es tárcsákat és kétdugattyús féknyergeket, hátul pedig 345 mm-es tárcsákat találunk egydugattyús nyergekkel. Ennek megfelelően a típushoz nem is kínálnak 20 hüvelykesnél kisebb felniket, de van 22-es gyári opció is.

Ám érzésünk szerint a lényeg nem is a sok műszaki csoda, hanem az a tény, hogy a Mercedes saját arcművésze legalább olyan jelenlétet sugároz majd a belső sávot takarítva, mint bármelyik bajor vetélytársa.