2019.03.01. 11:42

A Volkswagennél az idén indul a nagy villanyautó-hadjárat, és ez nyilván nem csak a cégcsoport névadó márkájára igaz.

A rettenetes összegért kifejlesztett MEB padlólemezt annyi formában kell forgalomba hozni, ahányban csak lehet, méghozzá minél kisebb költséggel. Erre látszik nagyszerű példának a Seat El-Born, ami felismerhetően a Volkswagen I.D. átöltöztetett változata. A jellegzetes egyterű-formát meghagyták, de faragtak hozzá új orr-részt és hátsó kialakítást, lényegében lecserélve az autó burkolatának jelentős részét.

Így nem olyan feltűnő a csalás, sőt, élőben szemlélve a járművet valószínűleg sokkal többeknek tűnik majd fel az autó Tesla-fazonú orrkialakítása, mint a villany-VW-éhez hasonló sziluett.

Belülről azért érdekes az elektromos Seat, mert ez az első olyan villanyautó-belső az I.D. tanulmányokban, amely akár egy sorozatgyártmányé is lehetne. Az anyagválasztás és a formaterv is egész hétköznapi, csak annyiban tér el a már ma is használt megoldásoktól, hogy hiányzik a középkonzol, minden funkció a kormányon, a kormány mögött balra levő, és az ajtóba integrált gombcsoportokon keresztül, illetve a középső érintőképernyőn érhető el. A műszereket is egy kijelző helyettesíti, de ezen ma már senki nem lepődik meg, különösen egy tanulmányautó esetében.

Az El-Born műszaki adatait egyelőre nem ismerjük, bár jó esély van rá, hogy az I.D. 170 lóerős motorját és 111 kWh-s, padlóba épített akkucsomagját kapja ez is, ami itt 483 km megtételére elegendő a ma használt legszigorúbb, EPA-féle mérési ciklus szerint. A tanulmányt a Seat a jövő hét elején mutatja be a Genfi Autószalonon, ott nyilván többet is megtudhatunk róla.