Mostantól elérhető a legolcsóbb Tesla Model 3

2019.03.01. 10:26 Módosítva: 2019.03.01. 10:53

Talán a Tesla legerősebb ígérete válik most valóra: 35 ezer dollárért adnak teljes értékű villanyautót. De meglepetés is van, készül egy kicsit drágább alapváltozat is, kicsivel nagyobb hatótávval – alighanem ez a szoftveres butítás nélküli alapkivitelű Model 3-as.

Eddig a Tesla csak a drágább, így nagyobb hasznot hozó Model 3-asokat forgalmazta. Legutóbb az egymotoros, nagy hatótávú változatot vezették be tavaly ősszel, ami 46 ezer dollárért kapható. Ám mostantól – ahogy a közleményük fogalmaz, jóval előbb, mint várható volt – elérhető a 35 ezer dolláros, vagyis átszámítva olyan 9,7 millió forintos alapkivitel is. Ez a gyári adatok szerint 354 kilométeres hatótávolságot tud, 5,6 másodperc alatt gyorsul 96 km/h-ig, a végsebessége pedig 209 km/h lesz. Amire viszont senki nem számított, az az, hogy 37 ezer dollárért készül egy Standard Range Plus változat is, 386 km-es hatótávval, 5,3 másodperces gyorsulási idővel 96 km/h-ra, és 225 km/h-s végsebességgel.

Erre nemigen akad más magyarázat, mint hogy ez utóbbi változat készül a Teslánál, ami egy kicsivel jobban sikerült, mint azok a prototípusok, amikre az eredeti ígéreteket alapozták évekkel ezelőtt. Így az alapváltozatot szoftveresen butítják vissza, de aki ezt nem szeretné, kicsit több pénzért megkaphatja a teljes értékű Model 3 alapkivitelt.

A Tesla kommunikációja szerint többek közt az teszi lehetővé az olcsó Model 3-asok gyártását, hogy a cég teljes egészében átáll az online kereskedelemre. Magyarul bezárják az eddig működtetett Tesla Store-ok jelentős részét, és csak a legforgalmasabbakat tartják meg, csökkentett funkcionalitással, bemutatóteremként és információs központként.

A váltás egy elég fontos eleme, hogy a továbbiakban nincs több ingyen Tesla-próbálgatás: csak annak adnak autót, aki leteszi a teljes vételárat, bár egy héten belül el lehet állni a vásárlási szándéktól és visszaadni a gépet. Egy ilyen manőver azonban összehasonlíthatatlanul több felkészülést igényel, mint egy hagyományos próbaút, és aki hitelből venne Model 3-at, annak a számára nem is igazán járható.

Nálunk mindez egyelőre ellenkező előjellel zajlik: Budapesten tavasszal nyílik Tesla értékesítési pont, nagyjából egy időben a Model 3 európai bevezetésének megkezdésével.