Belgium bekeményít a tartósan középső sávban haladó pályázókkal

2019.03.03. 18:05

A korábbi büntetés duplája, alaposabb ellenőrzés és visszaesőknek ideiglenes jogosítványbevonás – ez vár a Belgium autópályáin tartósan a középső sávban autózókra és jobbról előzőkre a belga parlament döntése után.

IMG 10

A belga parlament egyhangúlag elfogadott határozatával megkettőzte az eddig érvényes 58 eurós (mintegy 18,5 ezer forint) büntetést a "forgalmat zavaró és nagy mértékben lassító" szabálytalanság esetében. Benoit Godart, a belga közlekedésbiztonsági intézet (Vias) szóvivője arra hívta fel a figyelmet, hogy a KRESZ nemcsak az autópályák középső sávjában való tartós haladást tiltja, hanem a jobbról való előzést is, amely szintén súlyos, sőt, a biztonságot nagy mértékben veszélyeztető közlekedési kihágásnak számít, így szintén 116 eurós büntetés jár annak, aki a középső sávban lassabban haladó járművet a szélső sávban, jobbról megelőz.

A szóvivő kiemelte: úgy a kettő, mint a három sávos autópályán tartósan haladni a jobb oldali, szélső sávban szabályos. A szélső sávban a lassabban haladó autók közlekednek, ezért a középső és a legbelső sáv kizárólag előzésre szolgál. Egy túlterhelt autópálya forgalma akkor gördülékeny, ha ezt a szabályt minden autós betartja, különben nem érvényesülnek az autópálya előzésre alkalmas sávjainak előnyei, és könnyen dugók alakulhatnak ki - húzta alá.

A hamarosan életbelépő jogszabály értelmében az említett szabálysértések miatt második alkalommal megbüntetett járművezetők jogosítványát is bevonhatják ideiglenesen - tette hozzá. Mint közölte, a tartósan középen haladás vétsége miatt az autópálya-rendőrség tavaly mindössze átlagosan napi hét feljelentést tett, holott a szabálytalankodók száma ennél sokkal nagyobb. Az autópálya közlekedési szabályainak betartását a jövőben több rendőr bevonásával fogják ellenőrizni. Sem a sebességmérő, sem a forgalmat figyelő rendőrségi kamerák, sem pedig a személyautókba szerelt fedélzeti kamerák felvétele alapján nem indítható eljárás - tette hozzá Godart.

Ez a belga döntés annyira egybevág egy korábban a Totalcaron megjelent véleménycikkel, hogy nem tudom nem belinkelni ide, tessék: