Q4 E-tron: az elérhető villany-Audi?

2019.03.05. 11:25

A Genfi Autószalonon állítják ki a Q4 E-tront, amely egyelőre csak egy tanulmányautó, de azt ígérik, hogy 2020 végén már gyártásba is kerülhet valami hasonló. A típuson egyébként az látszik, hogy az Audi tervezői kezdik érezni az elektromos hajtás adta új lehetőségeket, így az E-tronnál kisebb modell szokatlanul tágas belül.

Az elektromos hajtás elemei sokkal szabadabban helyezhetők el a karosszérián belül, ami a sorozatgyártású E-tron kialakításán még alig látszik. Itt azonban a padlóba épített akkumulátorok és a 2,77 méterre növelt tengelytáv révén a kompakt méretű autóban állítólag a kategóriában megszokottnál jóval tágasabb belső teret alakíthattak ki.

Az autó formáján is követhető az arányok változása: a hosszú tengelytáv mellett kifejezetten rövid orr-rész jellemzi a Q4 E-tront, és valószínű, hogy ezt is inkább gyűrődési zónaként és esztétikai szempontból érezhették fontosnak az Audi tervezői, hiszen olyan alkatrész, aminek kötelezően itt volna a helye, mint a hagyományos autókban a motornak, már nincsen.

A Q4 E-tront egyébként két motor hajtja: az erősebbik, 204 lóerős a hátsó kerekeket, a gyengébbik, 102 lóerős az első kerekeket hajtja. Az összteljesítmény 306 lóerő,ami elég jól mozgatja a masszív SUV-t: a gyáriak szerint 6,3 másodperc alatt elérhető a 100 km/h-s sebesség. A padlóban egyébként egy 82 kWh-s akkucsomag található, amely a gyáriak szerint legfeljebb 450 km-re elegendő WLTP ciklusban mérve, és 80%-ig akár fél óra alatt feltölthető.

Egyelőre nehéz megjósolni, hogy mire a gyártásra kerülhet a sor, milyen ára lehet egy ilyen villanyautónak, de az az érzésünk, az Audi elektromos hajtással sem lesz igazán olcsó soha: a legjobb, amit remélhetünk, hogy 12-13 millió forint körüli áron tudják majd adni, a jelenlegi, bőven 20 millió forint feletti összeg helyett.

Genf 2019.

Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
Ezeket hoztuk volna haza Genfből
Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.