Úgysem hiszed el: van 850 lóerős Brabus G osztály is

2019.03.06. 09:11

A Genfi Autószalonra, úgy látszik, rendesen felkészült a Brabus G osztályból. Egyrészt ott a 800 lóerős Widestar, ami az új, W464 kódú terepjárón alapszik, másrészt viszont kiállították a régi, 1990 óta gyártott W463-as alapú tuning-terepjárójuk utolsó utáni változatát is.

Ennek a hivatalos neve Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4² Final Edition „1 of 5” , és ahogy ebből is sejthető, ebbe még a régebbi, 5,5 literes V8-as AMG motor átépített, hatliteres változata kerül, így lehet erősebb, mint az amúgy frissebb Widestar. Az öregebb motor más karakterű is: elég 5400-ig forgatni, hogy kijöjjön belőle a 850 lóerő, az 1450 Nm-es csúcsnyomaték pedig 2500-as és 4500-as fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll.

Ugyanakkor a félelmetes, 60 centis hasmagasság és a portáltengelyek miatt ez a szörnyeteg valamivel kevésbé gyors: 4,7 másodperc alatt gyorsulhat százra, és a sebességét 210 km/h-ra korlátozták. Állítólag a gumik sem bírnának többet, de van egy olyan érzésünk, hogy a képtelenül magas tömegközéppont miatt már ez a sebesség is ön- és közveszélyes.

A 22 hüvelykes kerekeken guruló toronyházból, amelybe csak négy ülés kerül, ahogy a neve is mutatja, öt példányt gyártanak, nem többet. Ezekért egyenként 482 ezer eurót kérnek, ami átszámítva kicsivel több, mint 152 millió forintnak felel meg, de az az érzésünk, hogy jóval többen akadnak, akik azonnal lecsapnának legek terepjárójára, kerül, amibe kerül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.