Az autómegosztó cégek kedvence lehet, ami ebből a Fiatból lesz

2019.03.08. 06:13

Az autómegosztó cégek álma lehet a Fiat kis tanulmányából, ami nem elég, hogy villanyos, de annyira igényre szabható, mint semmi más a piacon.

Három év munkája van benne a tervezőcsapatnak, de végül megmutatta a Fiat, hogy tudnak ők kisautót csinálni anélkül is, hogy az ne legyen pandásan unalmas és ne nyúljon kényszeresen vissza az ős 500-as karakteréhez. Ez lett a 120 és Centoventi néven is futó tanulmányuk, ami annyiban mindenképp érdekesebb, mint a hasonló futurisztikus koncepciók sora, hogy jó eséllyel a következő Panda karaktere már benne van, és hogy végtelenül igényre szabható.

Ott van mindjárt az akksi. Alapból száz kilométerre elég csomag van benne, de meg lehetne venni hozzá bármikor plusz csomagokat, amikkel legfeljebb ötszáz kilométeres hatótávig bővíthető. Az utolsó csomagot már nem a padlóba építik, hanem az első ülések alá. Ez a több szint, ami miatt olcsó lehet a kínálat alja, hiszen még mindig az akkumulátor egy villanyautó legdrágább eleme, de egy ekkora autónak száz kilométerre elég csomagot ma már relatív olcsón meg lehet úszni.

A Centoventi egy lehetséges közeljövőről szól, ahol az ember megvesz egy teljesen alap autót olcsón, majd kedve és pénzkerete alapján vesz meg hozzá idővel plusz elemeket, amiket bármikor, akár otthon a garázsban egymaga könnyen cserélgethet. Cserélhető rajta például a tető - van pl. üveg és napelem -, de a bódét fedő különböző színű elemeket is fel- le lehet pakolgatni. Belül is sok a legózható dolog, az anyósülést egy az egyben ki lehet váltani egy gyári gyereküléssel, de akár tárolórekesszel is.

Az igény szerint összevásárolható, ki-be pakolható belső kiegészítők a tanulmánynál száz fölöttiek, de ha széria lenne, valószínű meglépnék, ami a prémium villanyautóknál (az Audi és a Tesla legalábbis így csinálja) mostanság divatba jött: alighanem a Fiat is ugyanúgy képzeli el a villanyautós jövőt, hogy alapból beletesz minden infotaimentes extrát, amit aztán plusz pénzért lehet feloldani rajta. Sőt, az olaszok lehet, hogy kicsit előrementek a jövővárással, mert azt mondják, ebben a legózásra épülő irányzatban lesznek olyan elemek is a beltérhez, amiket 3D-s tervrajzként adnak el, aztán nyomtassa ki külső értékesítő, ha akarja.

Látszik, hogy tanulmányhoz mérten beletette a Fiat a munkát a Centoventibe, és hogy sokat agyaltak ezen az alapból fellegózható elképzelésen, ami könnyen lehet, hogy 2-3 éven belül egy irányzat lesz a kisautóknál a márkánál, ha most jó visszajelzéseket kapnak miatta. Az autómegosztóknak állítólag tetszik az irány, és az már önmagában nem kis piacot jelenthet, akár új Panda lesz a tanulmányból akár valami más. 

További cikkek a Genfi Autószalonról:

Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
Ezeket hoztuk volna haza Genfből
Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.