Megszülethet a McLaren F1 valódi utódja

2019.03.11. 14:44

A dél-afrikai származású tervező nevével időről időre igazán érdekes projektek kapcsán lehet hallani. Korábban helytakarékos kisautókat is tervezett, de mostanság visszatért eredeti szakterületéhez: saját sportkocsimárkájának megalapításán dolgozik, és most arról is említést tett, hogy mire számíthatunk az IGM első típusaitól.

A születendő márkanév eltartása szempontjából valószínűleg a T.43 nevű projekt lesz a lényegesebb. „Elmondom, mi ez: egy minden nap használható Lotus Elise. Egyszerűen be- és ki- lehet szállni. Van teteje, működő légkondija, navigációs rendszere, légzsákjai. Egy olyan kategóriába érkezik, amely ma lényegében üres.” - mondja Murray, aki a Genfi Autószalon kapcsán adott néhány interjút. Az is kiderült, hogy az autó menetkész tömege 950 kiló alatt lesz, a háromhengeres, 215 lóerős motort pedig a Fordtól vásárolják hozzá – ez valószínűleg a Fiesta ST 1,5 literes motorjának egy változata lesz. Murray még egy lényeges részletet említett: azt mondja, a típus alapára 40 ezer font – 14,6 millió forint – alatt lesz, ami a kis szériás sportkocsik piacán nem számít rossznak.

Ugyanakkor ahhoz, hogy az IGN körül megteremtsék a legendát, ami a McLaren F1-et máig körüllengi, kell egy csúcsmodell. Murray azt mondja, maga a McLaren sem tudott méltó utódot teremteni az F1-esnek – azért lehet, hogy ezzel a McLarennél vitatkoznának – de ő megpróbálná. Ami most kiderült a majdani csúcsmodellről, az az, hogy kézi váltót kap és V12-es szívómotort, de mindenek előtt könnyű lesz: Murray egy tonna alatt szeretné tartani az autó menetkész tömegét, ami manapság azért nem igazán jellemző ebben a kategóriában. Ehhez itt karbonszálas vázszerkezetet használnak majd.

Murray annak idején még a T.25 és T.27 kisautókhoz fejlesztett ki egy kis sorozatban is kifizetődő gyártási eljárást iStream néven, és korábban egyértelműen ennek az eladásából szeretett volna jelentős hasznot látni. Ám az elképzelés nem igazán valósult meg: a Yamaha ugyan készített néhány prototípust, de gyártásba ezek sem kerültek. Úgy néz ki, ezért döntött úgy Murray és csapata, hogy saját sportkocsimárkával mutatják meg a világnak, hogy az iStream mire is képes. Az IGM olcsó modellje, a T.43 egyértelműen erről szól, bár az egyelőre megjósolhatatlan, hogy a hétköznapokban és a versenypályán egyformán használható autó megtalálja-e a maga rajongóit.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.