Nem megy el egy töltéssel 400 km-t az elektromos Audi?

2019.04.06. 07:05

Az egy töltéssel megtehető hatótáv villanyautóknál széles határok közt változhat a használat körülményeitől függően. Ám az a tapasztalat, hogy míg a gyárak sokszor a számukra legkedvezőbb adatot közlik, az Egyesült Államok Szövetségi Környezetvédelmi Hivatalának (EPA) mérései közel esnek a valóságban is elérhető értékekhez. Ezért érdekes, hogy a gyáriak által 400 km-es hatótávúnak mondott E-tron esetében mit mértek.

Az eredmény meglepő: az Audi első elektromos modellje az EPA mérés szerint 204 mérföldet, azaz 328 km-t tehet meg egy töltéssel, ami elég vacak eredmény, ha a konkurenciához hasonlítjuk. A Tesla Model X ugyanis ugyanezen mérés szerint 383 és 475 km közti távot tehet meg a beépített akkumulátor energiatároló képességétől függően, de a Jaguar I-Pace esetében is 376 km-es hatótávot mértek.

A gyáriak a jelenséget azzal magyarázzák, hogy a papíron 95 kWh-s akkucsomag kapacitásából valójában 83,6 kWh használható fel, ami elég gyanús indoklás. Végülis közölhettek volna eleve valós adatokat, úgy sokkal kevésbé érezhetné magát rosszul az, aki abban a hiszemben rendelt E-tront, hogy nagyobb a hatótávja, mint egy alapkivitelű Model X-nek.

Mindenképp ide kívánkozik, hogy az E-tronnal kapcsolatos ígéretekben először az 500 km-es hatótáv-adat bukkant fel, ez zsugorodott a bemutató idejére 400 km-re. Így különösen meglepő, hogy az autó ígazából még ezt az értéket sem éri el a valóságban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.