Ezeken az új autókon adnak túl leghamarabb a gazdáik
Az amerikai iSeeCars 46 millió újautó-vásárlást vizsgált meg, és rangsorolta, hogy milyen arányban adják el autóikat a tulajdonosok már egy éven belül. A top 10-es lista hemzseg a prémiumoktól.
Annak érdekében, hogy a kutatás minél valósabb képet fessen, kiszűrték azokat a vásárlókat, akik még 1000 mérföldet (~1609 km-t) se mentek az autóikkal. A végeredmény valamelyest meglepő, a top 10-be két Nissant leszámítva kizárólag prémium gyártó terméke került be. A dobogón a Mercedes C osztály, a BMW 3 és a Land Rover Discovery Sport végzett. A top 3-as helyezéshez mindegyik esetben 12%-körüli eredmény kellett, vagyis 100-ból 12 tulajdonos egy éven belül túlad ezeken az autókon.
Bár a lista további részében is szinte kizárólag prémium autókat találunk, az iSeeCars első embere szerint hiba lenne kizárólag az ilyen autók bonyolultságára és esetleges megbízhatatlanságára alapozni az eredményt. Phong Ly szerint a prémium márkák ügyfelei gyakrabban választanak valamilyen lízingkonstrukciót, így sokszor különösebb indok nélkül előfordulhat, hogy valaki egy éven belül átülnek valamilyen más autóba. Persze, azért vannak statisztikák, amik alátámasztják az előítéleteket, a Discovery Sport és az Evoque megbízhatóságát például rosszra értékelte a JD Power, a Mercedes pedig 2018-ban viszonylag hátul szerepelt a Consumer Reports listáján.
A Nissanok közül a nálunk nem kapható Versa Sedan egyébként is lenézett típusnak számít, viszont a sima Versa (nálunk Note) nyolcadik helye és 9%-os egy éven belüli eladási aránya azért már érdekesebb. Talán az SUV-k egyre növekvő elszívó hatása okozta a nem túl előkelő helyezést. Ly szerint a Nissanoktól azért fordulnak el ilyen nagy arányban a tulajdonosaik, mert régóta piacon vannak, és fedélzeti elektronikai egységeik nem követik a kor színvonalát.
A fentiek után a márkák rangsorában sincs különösebb meglepetés. A BMW áll az első helyen 7,9%-kal, mögötte a Porsche és a Mercedes végzett. Az Audi 5,1%-os eredménye és nyolcadik helyezése a legjobb a nagy német trióból, viszont az olcsóbb márkák közül a Fiat is beférkőzött a top 10-es listába.
Sajnos az eladások okai mind csak feltételezések, a teljes képhez fontos lett volna, hogy az is kiderüljön, hogy a tulajdonosok miért döntöttek a viszonylag korai eladás mellett. A teljes listát alább olvashatják.
Típus | Hány %-át adják el egy éven belül? | |
1 | Mercedes-Benz C-Class | 12.4% |
2 | BMW 3 Series | 11.8% |
3 | Land Rover Discovery Sport | 11.8% |
4 | Land Rover Range Rover Evoque | 10.9% |
5 | MINI Clubman | 10.7% |
6 | BMW X1 | 10.4% |
7 | BMW X3 | 9.0% |
8 | Nissan Versa Note | 9.0% |
9 | Jaguar XF | 8.8% |
10 | Nissan Versa | 8.7% |
Gyártó | Hány %-át adják el egy éven belül? | |
1 | BMW | 7.9% |
2 | Porsche | 7.6% |
3 | Mercedes-Benz | 7.4% |
4 | Land Rover | 6.5% |
5 | Jaguar | 6.4% |
6 | MINI | 6.2% |
7 | FIAT | 5.2% |
8 | Audi | 5.1% |
9 | Nissan | 5.0% |
10 | INFINITI | 4.7% |
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.