Hivatalos: nyár közepén érkezik a középmotoros Corvette

2019.04.12. 10:46 Módosítva: 2019.04.12. 22:45

A Corvette idén 66 éve gyárt bivalyerős, de olcsó orrmotoros sportautókat. A nyár közepén megjelenő C8-as generáció lesz az első, amiben középre kerül a V8-as. A hivatalos bemutatót egy kis utcai parádézással is elkezdték reklámozni.

Már a két évvel ezelőtti kémfotókon is jól látszott, hogy az amerikai márka szakít a hagyományaival, aztán tavaly a Nordschleifén is meghajtották a felismerhetetlenre maszkolt prototípust. Szerencsére az új, 32 szelepes V8-as hangját már nem tudták megfelelően elrejteni, érdemes belehallgatni az alábbi videóba.

A versenypályás tesztelés után a következő hírfoszlány már kevésbé volt biztató. A tervezés során valahogy elszámolták az elektromos hálózatot, és az újra tervezés miatt kissé megcsúszott a bemutató ideje. Egészen mostanáig nem lehetett tudni, mikor érkezik hivatalosan az első középmotoros Corvette.

A gyári közlemény szerint július 18-án végre leleplezik a C8-as alapváltozatát, a jól ismert 6,2 literes, nyomórudas őskövülettel. A kissé elavult technika ellenére így is könnyen meglesz az 500 lóerő és még az árát is alacsonyan lehet tartani. A bemutatót követően iparági pletykák szerint érkezik majd egy új V8-as is dupla turbóval 750 lóerő környékén, és egy 1000 lóerő körüli hibrid változat is várható az első tengelyt hajtó villanymotorral.

A középmotoros felépítésnek köszönhető ideálisabb egyensúllyal feltehetően a hagyományos szupersportautók között is labdába rúghat majd a C8-as Corvette. Bár az áráról egyelőre nem tudni, ha sikerül továbbra is lényegesen olcsóbban adni lóerőket, mint az európai konkurencia, még siker is lehet belőle.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.