Így néz ki az Opel Mokka valódi utódja

2019.04.16. 13:26

A Mokka az Opelnél lényegében már a múlt, átadja a helyét egy Peugeot-alapú modellnek, de a General Motors továbbfejlesztette a típust. A végeredményt most mutatták be Sanghajban, Buick Encore néven.

A rokonság tulajdonképp fel is fedezhető, bár elég sok részletmegoldás változott ahhoz, hogy új modellről beszéljenek. Az új formaterven több az él, és a bonyolult, háromdimenziós felület, és komplikáltabb az orr-rész kialakítása is. Látszik, hogy a tervezők minden létező módon igyekeztek érdekesebbé, mozgalmasabbá tenni a formát, bár azt nehéz megítélni, hogy ezzel használtak-e az összhatásnak, vagy épp ellenkezőleg.

Érdekes, hogy ugyanez a formakavalkád egyáltalán nem jellemző a hosszabb tengelytávú GX változatra, amelyet inkább sofőrös modellnek szánnak. Alighanem úgy gondolták, az efféle autók célközönsége jobban értékeli a konzervatívabb külsőt.

A rövidebb változat egyébként 4,3 méter hosszú, a tengelytávja 2,57, a szélessége 1,8, a magassága pedig 1,61 méter. A GX kivitel hossza 4,45, a tengelytávja pedig 2,64 méteres. Ehhez képest viszonylag kis motorokat kapnak: ezres, 115 lóerős háromhengeres, vagy 1,3 literes, 165 lóerős négyhengeres turbós benzinmotorokat, kilencfokozatú automata váltóval.

Egyelőre nem tudni, higy a Buick Encore új generációját ebben a formában hány más piacon vezetheti még be a General Motors, de az biztos, hogy Kínában kulcsfontosságú modell lesz, hiszen a kompakt szabadidő-autók piaca ma messze a legzsúfoltabb Kínában: aki teljes értékű autót gyárt – és több tucat ilyen cég van a helyiekkel együtt – az ebben a kategóriában biztosan jelen van.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.