Rögtön két terep-kupét mutatott a VW

2019.04.16. 16:46

A Volkswagen csoportnak látványos SUV-ömlése van az elmúlt években. Lassan Európában is nehéz számon tartani az Audi, Seat, Škoda és Volkswagen néven kapható terepjárós fazonú modelleket, és egy kicsit még rosszabb a helyzet Kínában, ahol ráadásul két VW vegyes vállalat kétféle palettát kínál párhuzamosan.

Egyebek közt ennek is köszönhető, hogy az idén Sanghajban két kupétetős terepjáró-szerűséget is kiállíthatott a márka. A kisebbik ugyanis a FAW-VW vegyesvállalat terméke, a nagyobbik viszont a Shangai-VW-é.

A kettő közül a nagyobb meglepetés a SUV Coupé tanulmány. Ez a FAW-VW terméke, amely hagyományosan eléggé függetlenül működik a német anyacégtől, a kínálat egy jelentős részét helyben tervezik a VW szabvány műszaki alapjaira. Ez a mostani tanulmány is egy ilyen, csak Kínában létező modellre épül. A VW Tayron műszakilag a Tiguan rokona, 4,6 méter hosszú, és kicsit más fazonú, mint a nemzetközi szinten is ismert modellek, bár egész jól passzol az egységes márkaarculatba. Erre szabtak most dinamikusabb vonalvezetésű tetőt Kínában, és mutatták meg, mielőtt eldöntenék, hogy gyártásba küldjék-e. Műszaki értelemben nincs benne semmi váratlan: az MQB platformra épül, és 2 literes TSI turbómotor hajtja.

A másik lendületesebb tetejű terepjáró, a Teramont X nem tanulmány, és már nem is kérdés, hogy gyártani fogják. A Teramont az Észak-Amerikában Atlas néven ismert, a Touaregnél nagyobb és olcsóbb SUV kínai megfelelője más motorválasztékkal és felszereltséggel. Ezt a Shanghai-VW-nél gyártják, itt készül majd az átalakított modell is. Ez nem a szó szoros értelmében vett BMW X6 klón, jellegében inkább az Audi Q8-asra emlékeztet, azaz ferde hátsó ablak és a megszokottnál alacsonyabb oldalablakok jellemzik, de a tető vonala nem ír le egyetlen ívet az övvonal végéig.

Ez egyébként jó nagydarab autó, a hossza 4,9 méter, a szélessége 1,99 méter, a magassága 1,72 méter, a tengelytávja pedig 2,98 méter. Motorja háromféle lesz: a 2 literes négyhengeres TSI 186 vagy 220 lóerővel, illetve a VR6-os motorcsalád legújabb, 2,5 literes, turbós változata 299 lóerővel. Így várhatóan a méretei ellenére is többet tud majd menetdinamikában, mint a kínai úthálózat nagy része.

Ezeket a modelleket valószínűleg nem kínálják majd sehol Kínán kívül, de amilyen modellbőség van mostanság a cégcsoportnál ezekben a kategóriákban, ez aligha okoz majd bárkiben hiányérzetet.