Nem áll jól a Subaru szénája

2019.05.12. 12:09

A Subaru frissen lezárt üzleti évéről készült riport elég hervasztó számokat hozott, közel felére csökkent a vállalatcsoport bevétele a korábbi évhez képest, ami sosem jó Ómen egy autógyártó esetében.

1
Fotó: Subaru / Subaru

A 48,3 %-os bevételcsökkenésért valószínűleg a szűk és a trendekre lassan reagáló termékpaletta a felelős, és az sem segít, hogy világszerte 6,3 %-kal csökkentek az eladások, de a Subaru - végtelenül őszinte módon - a visszahívási akciókat és a minőségellenőrzés javításának költségeit nevezte meg fő indokként. Januárban a Subaru kapacitásának 60%-át adó jadzimai gyár tíz napra leállt, miután a mérnökök problémákat fedeztek fel egyes típusok elektromos szervokormányában. Mindez már csak olaj volt a tűzre a 2018-as visszahívási akció után, amikor közel negyedmillió autót (Legacy-ket és Outbackeket) hívtak vissza az üzemanyagtank töltöttségét jelző szoftver hibája miatt.

A vészharangokat még nem kongatták meg a Subarunál, ráadásul az év első hónapjaiban meredeken emelkedett az eladott autók száma Amerikában, így van esély arra, hogy kimászik a gödörből a japán márka.