Jön az olcsóbb Koenigsegg

2019.05.16. 16:30

Egy Koenigsegg sportkocsi eddig egy kicsit több volt, mint a pénzért megvehető járművek csúcsa: a birtoklásához szerencse is kellett, nem csak a képtelen vételár birtoklása, hiszen egy-egy típusból legfeljebb tucatnyi készült. Ám úgy néz ki, ezen hamarosan változtatnak: jövőre érkezik az első, nagyobb tömegű gyártásra tervezett modell, ötliteres V8-assal és hibrid hajtással.

2

Úgy tudjuk, a Koenigsegg bővítésére a NEVS tőkeinjekciója ad lehetőséget: a Saab maradékát is birtokló cég 150 millió eurót fektet a svéd sportkocsigyártóba a vállalat részvényeinek 20%-áért cserébe. A cégalapító, Christian von Koenigsegg szerint a pénzből egy új modellsorozat kifejlesztésébe fognak, amelyet 8-900 ezer euróért, a Regera árának nagyjából a feléért kínálhatnak majd. Ez azt jelentheti, hogy a tavaly eladott 18 autó helyett a következő években akár száz fölé emelhetik a gyártást. Ezzel még mindig ritkábbak lesznek az autóik, mint bármi a Bugattikon innen, de talán gyakoribb látvány lehet a Koenigsegg sportkocsi Monaco és Beverly Hills utcáin.

Az új, olcsóbb modellről egyelőre annyit tudunk, hogy az aktuális Koenigsegg-technikát hordozza majd, azaz ebbe is a kipróbált, Ford-alapú, saját gyártású ötliteres V8-as turbómotort építik, várhatóan elektromos segédhajtással, de valószínűleg visszafogottabb teljesítménnyel, mint a mindenkori csúcsmodellé. A Koenigsegg legerősebb modellje, a Jesko, amelyet tavasszal, a Genfi Autószalonon mutattak be, 1600 lóerős, azaz a jövőre érkező újdonság még mindig lehet ezer lóerőnél erősebb.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.