EZ-Pod: közlekedés három négyzetméteren

2019.05.17. 06:50

Zsúfolt városokban jelenhet jó közlekedési alternatívát a személyautókkal, buszokkal és taxikkal szemben a Renault EZ-Pod, amely a Twizy műszaki alapjaira épül, de vezetni nem kell.

A ma ismert autókkal nincsen sok közös pont: az EZ-Pod, ahogy a neve is utal rá, csak egy guruló kapszula, két szembefordított üléssel, amely történetesen haladni is képes. A formája a végletekig egyszerű, nem is különösebben áramvonalas, de mindez nem számít, hiszen gyorsan nem is tudna haladni, és olcsó árammal közlekedik. A használata nyilván nem birtoklásos alapon, hanem valamiféle alkalmi bérleti modellen alapulhat: afféle törpe-robottaxi, amely egy kamera és egy Lidar – lézeres letapogató – segítségével tájékozódik a városi fogalomban. A gyáriak szerint is sokféle felhasználása képzlehető el, például összeköttetést teremthet a reptéri terminál és a parkolók között, de bevásárlóközpontokban való felhasználását is elképzelhetőnek tartják, illetve komoly segítséget jelenthetne mozgásukban korlátozott személyek számára is.

A többi hasonló Renault tanulmányhoz hasonlóan ez sincsen kész, tulajdonképp nem több megvalósított vázlatnál, viszont azt jelzi, hogy a Renault igyekszik felkészülni az autók utáni korszakra, amelyet az önvezető rendszerek tökéletesre fejlesztése hozhat magával.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.