Ennek a fajta magasított kombinak látszatra semmi értelme, de épp a látszat az, amiért mégis csinálják. A terepjárók zömével sem mennek terepre szinte soha, viszont a fényezetlen műanyagokat láthatóan sokan tartják férfiasnak.
A Superb Scout esetében ráadásul a terepjárós látszat sem nagyon erős: a változathoz alaphelyzetben járó 18-as felnikre elég alacsony profilú gumik kerülhetnek, így nem igazán érdemes a nagy kombival lemenni az épített utakról. Kisebb hóban, vagy földúton jól jöhet a másfél centi extra hasmagasság, de erről sem érdemes túl sokat képzelni: a hosszú túlnyúlások és tengelytáv miatt a terepszögek így sem jók.
Egyelőre kétféle hajtással mutatták be a Superb új változatát. Az egyikbe a kétliteres TDI motor 190 lóerős változatát építik, a másikba a kétliteres TSI benzinmotor kerül 272 lóerővel. Ami mindkettőben azonos, az az állandó összkerék-hajtás, a hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltó és a részecskeszűrő a motoron.