Hidrogénhajtással kísérletezik a német posta

2019.06.01. 13:49

Háromféle méretű elektromos autót is kínál a Streetscooter, amely a Deutsche Post melléküzemágaként működik, de már külső megrendeléseket is kiszolgál. Ám itt nem állt meg a fejlesztés: most egy üzemanyagcellás modellt is bemutattak, egyelőre kísérleti jelleggel.

bfd.png

Ahogy a Streetscooter Work XL, a H2 Panel Van elnevezésű modell is a Ford Transit karosszériáján alapszik. A nagy különbség a hajtás: itt a 40 kWh-s, konnektorról is tölthető akkumulátor és a hozzá csatlakozó villanymotor mellett, hatótávnövelő szerepben üzemanyagcellát és 700 baros hidrogén-tartályt is beépítettek. Ez teszi lehetővé, hogy a jármű hatótávolsága egy töltéssel elérje az 500 km-t, ami tisztán elektromos hajtással egy ekkora haszonjármű esetében a szükséges akkumulátorok tömege, térfogata és ára miatt már nemigen érhető el gazdaságosan.

A tervek szerint a H2 Panel Van gyártása már jövőre megindul a Streetscooternél, és első lépésként száz ilyen autót rendszeresít a DHL gyorsposta-szolgálat 2020-ban. Számításaik szerint egyetlen ilyen autó révén évi 8 tonna szén-dioxid-kibocsátást, és 3100 liter gázolaj elégetését spórolhatják meg, és mivel Németországban épp folyamatban van a hidorgéntöltő állomások hálózatának kiépítése, már vannak olyan országrészek, ahol a hidrogén-hajtású autó zökkenőmentesen használható lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.