Megújul a Mercedes kínai villanyautó-márkája

2019.06.03. 16:21

A Mercedes és a BYD Auto közösen alapította a Denza márkát, és öt éve gyártják már a fura, egybeszabott ötajtóst, amely műszaki szempontból az épp kifutó Mercedes B osztály elektromos változatán alapul. Ez a modell azonban viszonylag drága, ezért nem is igazán lett népszerű: a legjobb évében 4600-at tudtak eladni belőle, tavaly pedig 1900 talált gazdára. Ám ez nem jelenti, hogy a márkának ne lenne jövője, sőt.

Kínában épp kötelezővé tették a villanyautó-eladást, és a központilag hozott szabály egész más alapokra helyezi a villanyautó-forgalmazást. Akár veszteséggel is érdemes felvenni ilyeneket a kínálatba, hogy a hagyományos autókon aztán megtérüljön a befektetés. Nem csoda, hogy a Denza is most mutatta be új szabadidő-autóját Concept X néven. A formaterv állítólag a Mercedestől jön, ahogy a műszaki megoldások is, bár itt nincs nyoma a Mercedes EQC-ből ismert, utólagosnak tűnő fenék-akkumulátoros megoldásnak.

A Concept X egyébként adatai alapján is jobbnak tűnik az EQC-nél: állítólag kerek 500 km-t elmegy egy töltéssel, bár nem tudni, hogy Kínában milyen mérési szabvány szerinti értékeket közölnek. Ezen felül még annyit mondtak, hogy százra 5 másodperc alatt gyorsítható az új Denza.

Egyelőre nehéz megítélni, hogy a tanulmányon alapuló szériamodell milyen esélyekkel indul a kínai villanyautó-piacon, ahol már most sokkal nagyobb a választék elektromos személyautóból, mint a világ más részein. Ám ahhoz, hogy a Mercedes tartani tudja kínai eladásait, nagyságrendileg vagy ötvenezer környezetkímélő autót kellene eladniuk egy évben, és ennek a mennyiségnek legalább egy része származhat a Denzától.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.