Eltűnik Európa nagy részéről a legnagyobb Ford

2019.06.06. 11:44

Nem igazán kapaszkodhatott meg a Ford eddigi legnagyobb terepjárója Európában, de már nem is nagyon lesz rá alkalma, mivel a legtöbb európai országban eltűnik a palettáról. A hivatalos indoklás szerint a magas szén-dioxid-kibocsátása az ok, magyarul a nagy fogyasztás öli meg a típust Európa nagy részén.

A teljes képhez persze hozzá tartozik, hogy az Edge nem hozta a számokat, amiket elvártak tőle. A Fordnál legalább 25-30 ezer autó eladására készültek, de miután a típus első teljes évében, 2017-ben 16 ezer fogyott, tavaly már visszaesett a kereslet tízezer alá. Az európai Ford szerint azokban az országokban, ahol az adórendszer valamilyen módon bünteti a magas szén-dioxid-kibocsátást, a továbbiakban nem lenne sok esélye a típusnak, és nyilván ott sem tartják piacon, ahol nagyon alacsony eladásokra lehet számítani. Így a továbbiakban csak Németországban, Olaszországban, Svájcban Lengyelországban, Ausztriában, Belgiumban és Romániában marad a kínálat része. Elvben a Ford így jár a legjobban, hiszen ebben a hét országban fogyott eddig is a teljes eladott mennyiség 82%-a.

A groteszk az, hogy az Edge helyett hamarosan egy még nagyobb Ford, az Explorer érkezik Európába. Ez úgy lehetséges, hogy az abba épített, 40 km tisztán elektromos hatótávú konnektoros hibrid hajtáslánc miatt számos európai országban kiemelten környezetbarát járműnek számít majd, hiába nagyobb és nehezebb az Edge-nél, ami összességében pazarlóbbá teszi a vele való közlekedést.

Az Edge ezzel szemben csak dízelmotorokkal kapható Európában, és a 156 illetve 182 g/km-es átlagos kibocsátás alapján a maguk kategóriájában nem is számít túl iszákosnak. Viszont a szabályok betűje miatt egyértelmű hátrányba kerül az Explorerrel szemben.