Megmutatták a városi villany-Honda műszaki alapját

2019.06.14. 06:38

Láthatóan nagyon igyekeznek a Hondánál valamiképpen a figyelem középpontjában tartani a cég első villanyautóját. A feladat már csak azért sem egyszerű, mert láthatóan alig közölhetnek műszaki adatokat a típusról.

hondaeplatform

Most például megmutatták a padlólemezt, de csak annyit árultak el, hogy a padlóba épített akkumulátorcsomag legfeljebb 35,5 kWh energiát tárolhat. Ez egyébként CCS 2.0 szabványú csatlakozóról tölthető, Type 2 szabványú váltóáramú, illetve kombinált csatlakozós egyenáramú gyorstölőre is rádugható lesz.

Ahhoz képest, hogy a nagyobb Nissan Leaf alig nagyobb, 40 kWh-s akkuval 240 km feletti (EPA) hatótávot ígér, a Honda 200 km-es hatótávja nem tűnik kivételesnek, bár egy csomó részlet még nem világos, például hogy mekkora teljesítményű és milyen rendszerű a villanymotor, amit használnak. Az viszont kiderült, hogy a hátsó kerekeket hajtja majd, és ennek kapcsán a Honda sajtóközleménye élvezetes vezethetőséget emleget.

Ahogy a legtöbb elektromos modellnél, itt is a padlóba kerül az akkumulátor – amely egyébként vízhűtéses – és ennek kapcsán a Honda 50:50%-os tengelyterhelés-eloszlást említ, illetve alacsony tömegközéppontot, bár ez utóbbi a legtöbb elektromos szériamodell esetében ott van az előnyök között.

Eddig 31 ezren fejezték ki érdeklődésüket a cég honlapján, bár nem tudni, hogy hányan fizették foglalót is. Ez utóbbi egyelőre csak négy országban tehető meg, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Németországban, és Norvégiában.

Valószínű, hogy még több hasonló információ-szivárogtatással találkozunk majd, mielőtt az ősz folyamán megtartják a bemutatót, és az év végén megindul a hivatalos forgalmazás is. Magyarország persze a kis jelentőségű piacok közé tartozik a Honda számára, így itt vagy egy év késéssel, 2020 vége felé várható az új villanyautó árusításának megkezdése.