Már nem titok a nagyobbik 8-as BMW

2019.06.19. 12:18

Az utóbbi években azért akadt néhány BMW, ami biztosan nem a formája miatt vált népszerűvé. Nos, az új 8-as Gran Coupé nem ilyen, bár az elegáns vonalvezetés nem sok teret hagyott a célszerűségnek.

Már a kétajtós 8-as sem kicsi, de a négyajtós még bő 22 centivel hosszabb, hárommal szélesebb és 5,5-tel magasabb lett. A tengelytáv is hosszabb húsz centivel. Ez annyit jelent, hogy a bő ötméteres autóban már hátul is el lehet férni, legalábbis a 8,6 centivel megnövelt fejtér és a 18 centivel hosszabb lábtér erre utal. Vállban is nőtt a hely 19,5 centivel, de a fotók alapján ezzel együtt sem tűnik tágasnak az autó, és ebből a BMW sem csinál titkot. Ők 4+1 személyesnek nevezik, ami azt jelenti, hogy ötszemélyesre vizsgáztatható az autó, de a harmadik hátsó utasnak már nem lesz kényelmes helye.

A hátsó üléssor egyébként három részletben dönthető, 2:1:2 arányban, a csomagtartó pedig 440 literes, ami egy 5,08 méter hosszú, közel két méter széles és bő három méter tengelytávú jármű esetében szintén nem számít még csak átlagos értéknek sem. A méretnövekedés durván 70 kilogrammos tömegnövekedést is jelent a kétajtós kupéhoz képest, azaz a beépített motortól és hajtástól függően 1,8 és 2 tonna között nyom a négyajtós 8-as.

A gyártás négyféle változattal indul. Az alap benzines, a 840i 340 lóerős háromliteres, hathengeres turbómotort kap. Ebből lesz hátsókerék-hajtású és összkerék-hajtású is, az előbbi 5,2, az utóbbi 4,9 másodperc alatt gyorsulhat százra. A dízelmotoros 840d már csak összkerék-hajtással lesz kapható, ebbe szintén háromliteres soros hathengeres kerül, 320 lóerő csúcsteljesítménnyel, így ez a kivitel 5,1 másodperc alatt érheti el a százas tempót. A csúcsváltozat egyelőre az M850i Gran Coupé lesz, a 4,4 literes V8-as 530 lóerős változatát kapja, amely akár 3,9 másodperc alatt is elérheti a százas tempót. Természetesen az összes kivitel végsebessége 250 km/h az elektronikus leszabályzás miatt.

Egy csomó részlet még nem tisztázott, így egyelőre az európai árakat sem ismerjük. Ám ezeknek a nyilvánosságra hozatalával a BMW bőven ráér, hiszen a forgalmazást világszerte csak szeptemberben kezdik meg.