Modernnek látszik az új kínai luxusautó

2019.07.10. 06:15

A Hongqi csak egyike a legrégebbi kínai autógyártó, a First Auto Works márkaneveinek, bár azok közül egyértelműen a legmagasabb presztízsű.

A választék csúcsán az L sorozatú modellek állnak, azok a retró-szabású nagy sztreccslimók és kabriók, amelyekből államférfiak és tábornokok szoktak integetni, és nem csak Kínában, de Fehéroroszországban is. A H7 jó két számmal kisebb: az Audi A6 állami megfelelője, a kínai pártállami középvezetők minőségi járműve.

A helyben gyártott nagykocsinak eddig összesen egy szépséghibája volt: nem saját konstrukció, a FAW a Toyota japán belpiacos luxusautóinak egyikének, a Crown Majestának egy régebbi változatát vette át. Ez készült 1,8 vagy 2 literes négyhengeres turbómotorokkal, illetve 3 literes V6-ossal. Ám az előzetesek alapján, amelyeket most tettek közzé, vége lehet ennek a szégyenletes állapotnak, az új H7-es már önálló konstrukció lehet, annak is egész csinos.

Egyelőre árnyékos képeket mutattak, amelyeken épp csak átsejlik a forma. Az viszont így is egyértelmű, hogy az aktuális divatnak jobban megfelelő, nagy hűtőmaszkos, hatalmas kerekű, trezorszerűen masszív autó a H7 utóda, amely így fellépésben jobban emlékeztethet a funkcionáriusok kedvencére, az Audi A6L-re. Érdekes megoldás, de ma nem igazán gyakori, hogy a fényszórók LED-csíkja a hűtőrács alatt is folytatódik, egész egyénivé téve az autó fellépését kevés fény mellett.

Magáról az autóról egyelőre nincsenek bővebb információink, de úgy tudjuk, csak 2020 közepe táján tervezik megkezdeni a gyártást – addig nyilván a részletek is kiderülnek még.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.