Elkészült az utólagos dízelmotor-tisztító készülék

2019.08.09. 06:29

Egyelőre a Mercedes régebbi, 2,2 literes Euro 5-ös dízelmotorjaihoz dolgozott ki a Dr Pley SCR Technology utólag beépíthető redukciós katalizátort, amely elvben a nitrogén-oxid kibocsátás csökkentésére alkalmas. A beépítés költségének egy részét Németországban a gyártó állja majd.

22d

Korábban az is vitatott volt, hogy egyáltalán lehetséges-e tisztább üzeművé alakítani a régebbi dízelmotorokat, amelyek Németországban a zöld szervezetek perei nyomán lassanként kiszorulnak a legtöbb nagyváros központjából. Ám úgy tűnik, a német közlekedési hatóság, a KBA engedélyeit is megkapja a Dr Pley SCR Technology nevű cég utólag beépíthető Adblue-adalékos redukciós katalizátora, amely a nitrogén-oxid szint jelentős csökkentésére alkalmas eszköz. Ez egyelőre a Mercedes négyhengeres, Euro 5 besorolású dízelmotorjaihoz készült el, az E220 és E250 változatokhoz dolgozták ki, és ahogy korábban megígérte, a Daimler AG. az átépítéshez autónként 3000 eurót biztosít.

Bár az autógyártók inkább a dízelmotoros autók cseréjének támogatását szorgalmazták, a német kormányzat nyomására néhányan megígérték, hogy állják az átalakítás költségeinek legalább egy részét, ha lesz engedéllyel rendelkező átalakító készlet. A kérdéssel még tavaly ősszel foglalkozott behatóbban a német kormányzat, de az autógyártók nyilatkozataiból akkor úgy tűnt, nem hiszik, hogy lesz megfelelő, engedélyezhető átalakító készlet a belátható jövőben. A BMW nem is kertelt: a vezetés azt nyilatkozta, hogy nem támogatná a régi autók átalakítását, helyette inkább az autók cseréjéhez adna akár dupla összeget. A VW és a Mercedes azonban már akkor beleegyezett, hogy kifizet autónként 3000 eurót, ha lesz megoldás. Most úgy néz ki, elkészült az első működő átalakítás, és nem kellett a fejlesztéshez nem hogy két-három, de egy egész év sem.

Most az a legnagyobb kérdés, hogy lesznek-e hasonló készletek a VW, a BMW és a többi gyártó régebbi dízelmotorjaihoz is, és ha igen, a német hatóságok kötelezik-e az autógyártókat az átépítési költségek legalább részleges fedezésére, vagy sem.