Porsche nem gyorsul úgy, mint a Tesla, de sokszor képes rá

2019.08.13. 15:50

A Porsche szeptember elején tervezi bemutatni első szériagyártásra tervezett villanyautóját, a Taycant, de előtte egy kicsit odaadták egy ismert autós újságírónak és youtubernek egy kis nyúzásra a Lahr repülőtéren.

Valószínűleg a Tesla egyik legnagyobb marketing-húzása volt, hogy előállították azt a szériakocsit, amely 60 mérföld/óráig (96 km/h) mindent képes legyorsulni, beleértve a legtöbb szupersportkocsit is. A Ludicrous Mode+ üzemmóddal 2,3 másodperc alatti időt is sikerült már elérni, ám ezt csak néhányszor tudja az autó, mielőtt az elektronika leveszi a teljesítményt, hogy lehülhessenek a hajtásrendszer elemei. A Porsche azonban azt hangsúlyozza, hogy a Taycan, bár 100 km/h-ra 3,5 másodpercen belül gyorsul, azaz ezen a téren valamelyest lemarad a Tesla Model S csúcsváltozat, a P100D mögött, amit tud, azt sokszor tudja egymás után, a fáradás jelei nélkül.

A Jonny Smith, aki több autós műsornak is dolgozott már műsorvezetőként, most pedig a Youtube-on közöl autós témájú videókat, gyorsulgathatott egy egyenesben az elektromos Porschével, amelyet még mindig csak Panamera-álcában engednek a kamerák elé. Állítólag 26-szor gyorsult 200 km/h fölé, és a legjobb és legrosszabb ideje között a végén nem volt, csak 0,8 másodperc. Ezzel azt igyekeztek bizonyítani, hogy a Porsche ilyen szempontból egyenletes teljesítményre képes. A gyorsulási időt nem közölték, de a videó alapján 10 másodperc körül lehet 200 km/h-ra, ami már versenyképesnek tűnik a P100D 10,72 másodperces rekordjával.

Bár Smith mellé adtak egy gyári embert is, ő a kérdésekre érthető módon nem felelhetett érdemben, ám a végleges adatokra már nem kell sokat várni: szeptember 4-ére ígérik a világpremiert – ott alighanem kiderül minden az autóról, amit egyelőre titkolnak.