2019.08.14. 10:52

A Volkswagen csoport manapság elég intenzív profiltisztításban van, ami leginkább a rétegmodelleket érinti. Ennek esik áldozatul például az Audi TT vagy a VW Beetle, és épp ezért meglepő, hogy közben egy új rétegmodell, a T-Roc nyitott változata viszont valahogy átcsúszott a szűrőn.

Természetesen nem egyszerű skalpolásról van szó, ahhoz, hogy tető nélkül is elég merev legyen a T-Roc karosszériája, a struktúrát teljesen át kellett dolgozni. Eleve csak két ajtaja van a Cabriolet változatnak, viszont a tengelytáv 3,7 centivel, a teljes hossz pedig 3,4 centivel növekedett.

A közepes terep-kabrió nagyon hasonló működésű vászontetőt kapott az épp kifutó Golf Cabriolet-éhez, amely 9 másodperc alatt nyitható vagy zárható, 30 km/h alatti sebességnél menet közben is. Ám ezért cserébe a nyitott T-Roc csomagtartója nagyon összement: fent levő tetővel is csak 284 liter marad a csomagoknak, de kabrió-üzemmódban ebből is csupán 161 liter marad az összehajtott vászontető alatt. Ez persze aligha lesz szempont a vásárlók számára: ilyen járművet nagyon kevesen tartanak családi autóként.

A hajtás szokás szerint az aktuális szabvány megoldásokból áll össze. Egyelőre csak benzines és fronthajtású változatokról tudunk: a gyengébb kivitelbe az ezres háromhengeres turbómotor 115 lóerős és 200 Nm csúcsnyomatékú változata kerül, az erősebbikbe pedig az 1,5 literes négyhengeres TSI turbómotort építik 150 lóerővel. Váltóból az alapot hatfokozatú kézi váltó jelenti, de felárért rendelhető lesz a hétsebességes DSG is.

A VW szabadidő-kabrióját a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatják be élőben, a gyártás pedig 2020 elején indul majd.