2019.08.23. 17:03

Nehéz lenne megmondani, hogy inkább múlt, vagy inkább jövő, amit az Audi AI:Trail Quattro tanulmány képvisel, de a célja nem kérdéses: felkelteni a figyelmünket.

aitrail tsr

Tulajdonképp nincs benne sok új ötlet, csak azokat az elveket érvényesítették, amelyek az elektromos hajtásláncra való áttérésből és az önvezetési képesség fejlődéséből adódnak. Itt már nem kell különálló motortér – a villanymotor lényegében nem foglal több helyet, mint manapság a differenciálmű és a futómű – így az egész autó egyetlen utastérből áll. Úgy tűnik, lassan a bunker-karosszériákból is elege van a tervezőknek, mert itt jó nagy oldalablakokat használtak.

Részleteket egyelőre nem közöltek, de annyi azért kiderült, hogy önvezető járműről lenne szó, amely otthonosan mozog terepen is, és tisztán villamos hajtású. Az egy szem kedvcsináló képen azonban felfedezhető valamiféle kormánykerék, azaz nem kizárt, hogy meghagyják az emberi irányítás lehetőségét is.

A különös tanulmány egyik feladata mindenesetre az lesz, hogy a Frankfurti Autószalonon az Audi standra vonzza a tekinteteket, és erre szokatlan megoldásai miatt nyilván alkalmas is lesz. Abban már kevésbé lehetünk biztosak, hogy a folytatás tényleg ilyen lesz, ha a villanyautó és az önvezetés át is veszi az uralmat tizenöt-húsz éven belül, ahogy manapság egyre többen jósolják.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.