440 lóerővel érkezik a kis Porsche SUV legerősebb változata

2019.08.29. 10:38

A Porsche a Macan bemutatásával telibe trafálta a piacot. A kis SUV-ot váratlanul jó vezetni, követi a divatot és ennek megfelelően imádják a vevők. Most a csúcsváltozat kapott egy izmosabb frissítést.

Az új Macan Turbo negyven lóerővel lett erősebb az elődmodellnél, miközben 20 százalékkal csökkent a lökettérfogata. Az új, 2,9 literes duplaturbós hathengeres így már 440 lóerős, amivel 4,3 másodperc alatt megvan a százas sprint és 270 km/h a végsebesség. A Panamerában és a Cayenne-ben már bemutatott motoron a turbók a két hengersor között a kaptak helyet, amivel lerövidült a kipufogógázok útja, így érdemben sikerült csökkenteni a turbó-lyukat.

Az 550 Nm nyomaték 1800-5600-as fordulat között áll rendelkezésre, és egy hétsebességes duplakuplungos PDK váltón keresztül tekeri mind a négy kereket. A NEDC ciklusban mért vegyes fogyasztást pedig valahogy épp sikerült tíz liter alá benyomorgatni, bár a valóság minden bizonnyal jobban összhangban lesz az eszement teljesítménnyel.

A modellfrissítések során elengedhetetlen lóerő hajszoláson túl fejlesztettek a fékeken, a tárcsák volfrám-karbid bevonatot kaptak, aminek köszönhetően elméletben javul a fékhatás és 90 százalékkal kevesebb fékport ereget a levegőbe. A spéci tárcsákhoz fehérre fényezett nyergek járnak, de felárért karbon kerámia rendszer is rendelhető.

A külsőségeken is igyekeztek láttatni, hogy nem egy mezei Macanról van szó, az első lökhárító környékén a három nagy beömlő és a magasabbra húzott LED lámpák jelzik, hogy ez a Turbo változat. Oldalt sportosabb kötényt és alapárasan elérhető 20 colos felniket kapott, de a leglátványosabban a hátsó részt tuningolták ezüst színű dupla kipufogóvégekkel és kétszintes légterelővel. Magyarországi árakról egyelőre nincs még hír, de feltehetően ebben a ligában nem is igazán lesz szempont.