Itt az új Hyundai i10 és jól áll neki az új forma

2019.09.03. 10:35

A Hyundai i10 aktuális generációja már több, mint hat éve piacon van, de túl nagy feltűnést eddig nem keltett. Ezen változtathat a most érkező teljesen megújult változat, ami már első ránézésre is sokkal kellemesebb látvány, mint elődje.

A kisautókra jellemző kicsit nyomott formát a magasság két centis csökkentésével és egy ugyanekkora szélesítéssel sikerült valamelyest javítani, így már kevésbé van Tata Nano hangulata. Az opcionális 16 colos felnikkel és a harapós tekintetű lámpákkal az elején már kifejezetten vagány hangulata van az i10-nek. Az összképen sokat dob még a kétszínű fényezés, bár feltehetően ezért is felárat kell majd fizetni.

A beltér is sokat fiatalodott, bár még így sem hat kifejezetten frissnek. A nyolc colos központi érintő kijelző ugyan már Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis, de a funkcionális, kissé szürke dizájn leglátványosabb része akkor is az utas előtti felület a méhsejt-szerű dombornyomott borítással.

A biztonsági kütyük terén hozza a kötelezőt az i10, van benne sávtartó, táblafelismerő, tempomat és figyelmezteti a sofőrt, ha elbambulna. A motorválaszték szépen passzol az apró kasznihoz, ennek megfelelően a legnagyobb rendelhető motor is csak egy 1,2-es négyhengeres, 82 lóerővel, de ha ezt túlzásnak érezzük, még lehet választani három hengerest is 66 lóerővel. Mind a két opcióhoz lehet rendelni ötfokozatú kézi vagy automata váltót. A kissé halovány motorpaletta ellenére az új i10 ezzel a formával érzésre sokkal nagyobb eséllyel rúg labdába, mint az elődje.