Amikor a sátán gokartot épít

2019.09.08. 12:02

Mindannyian szeretjük az úgy nevezett Engine swap-et, amikor különleges motor kerül egy olyan autóba, amibe nem várnánk, mert egészen pokoli dolgok születhetnek. Amerikában ez egy elég népszerű átépítési forma. És pont milyen motorból van sok az amerikaiaknak? Nagy köbcentis, V8-as motorokból van nekik rengeteg és azt bele is teszik mindenbe, legyen az Mazda MX-5, vagy még lejjebb, egy gyerek gokart.

Ez a gokart alapból egy benzinmotoros kivitel, amiben legfeljebb egy 100-200 köbcentis, fokozatmentes váltóval szerelt motor jellemző. Szinte fel sem tűnik a különbség, amikor nyolc henger és 4800 köbcenti kerül bele, ami egy röpsúlyos kuplung után hajtja a bal kereket – így nem kell a diffivel szenvedni. A legdurvább, hogy ezen felül szinte alig történt átalakítás. A nevetséges méretű benzintank és az akksi előre került – a súlyelosztás jegyében. A motort szó szerint csak felhegesztették, egyedül a hűtő kapott egy konzolt a blokk mellé. Nem bonyolult recept, de a végeredmény egy közel 300 lóerős valami.

Az építéshez Chevrolet LS sorozatú small blokk-ját használták, amit többek közt mindenbe is beépítik Amerikában, ezért ez az építés csak európai szemmel ilyen pokoli. Érdekes, hogy ezt a LY2 jelzésű 4,8 literes blokkot főleg pickupokba és full size SUV-okba használják. Modelltől függően 260-310 lóerőt ad le, bár ezeknél a dömpereknél a 400 Nm nyomaték fontosabb adat. Ráadásul nem kell feltétlen törött Silveradókat túrni a neten, mert ezt a motort elég megrendelni, a GM raklapon kiszállítja a ház elé. Közkedvelt típus, egyrészt mert ilyen könnyen elérhető, másrészt kompakt és könnyű a teljesítményéhez képest. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.