Száz kilométeres hatótávval és dízellel érkezik az új plug-in Mercedes

2019.09.09. 12:42

Bár a környezettudatosság és az emelt hasmagasságú két tonna feletti SUV-ok nehezen férnek meg egy mondatban, de ha egyszerűen erre a két dologra van most igény, akkor a gyártók kénytelenek reagálni. Így jött létre például az új Mercedes GLE 350de is.

Ahhoz, hogy a két dolog legalább elméletben házasítható legyen, a hatalmasra nőtt városi terepjárók plug-in változatai az utóbbi időben már akkora aksit cipelnek magukkal az alapból bivalyerős motor mellet, amivel egy sima e-Up kimegy a világból töltés nélkül. Persze, ha a sárnehéz monstrumok érdemi elektromos hatótávval szeretnének villogni, nem is nagyon van más választásuk. Nagy tömeg mozgatásához sok energia kell. Erre a trendre tette fel a pontot az új GLE 350de, amibe már egy 31,2 kWh-s aksi került.

De csodák így sincsenek, a WLTP mérés szerint a hatalmas aksival is csak épphogy összejön a száz kilométeres tisztán elektromos hatótáv, ami ugyan egy plug-in hibrid esetében kifejezetten soknak számít, de, ha ennél többet utaznánk egyben, akkor be fog röffenni a hosszában beépített kétliteres dízel a maga 192 lóerejével. Hibrid üzemben a kilencsebességes automata elé beépített 134 lóerős villanymotorral együtt 315 lóerős rendszer-teljesítményt ígér a gyártó, amivel 6,8 másodperc elég a százas sprintre.

A meglehetősen fürge SUV legszórakoztatóbb adata mégis a gyár által megadott egy liter alatti fogyasztás, ami nyilván teli aksi esetén jöhet ki csupán, illetve, ha épp száz kilométerre van dolgunk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.