Ha van autó, ami minden trendnek megfelel, az a Cupra Tavascan

2019.09.11. 16:06

Nem tehetek róla, akárhányszor elkezdem legépelni, hogy Tavascan, elsőre mindig tabasco lesz belőle. A név maga nem egy kitalált szó, egy kellemes síterepet hívnak így, Andorrától nem messze. Akárhányszor elmentem a Tavascan mellett, azt hittem, csak egy doboz, pedig nem, az egyik seatos szaki biztosított róla, mindene működik, és tényleg, vannak pedáljai, meg még féktárcsák is villognak a 22-es kerekek mögött.

A dizájnt nem vették félvállról, nagyjából ez most a legmerészebb dolog a teremben, bizonyos szempontból még a Lamborghini Siánt is felülmúlja. Nagy, támadó rovar szája van, persze hűtő nincs benne, de a hatalmas, világító Cupra-logó úgyis eltereli a tekintetet. Állítólag minden légbeömlőnek és kopoltyúnak szerepe van, hiszen ezzel hűtik az elektromos rendszert. Tekereg össze-vissza a kaszni, nincs olyan pontja, ahová egy vonalzót fel lehetne fektetni, közben a hatalmas pofájával vicsorog a népre. Road presence biturbó, street cred level 98, mindezt egy elektromos autóval – hát, valami nagyon elborult a világban.

A beltér egy fokkal befogadhatóbb, alcantara, bőr, karbon, és kijelzők mindenütt, de van pár baromi jó ötlet, a levegőbefújás szabályzói kifejezetten szépek, és az ajtókárpitba integrált ledes csillagok is inkább menők, mint bazáriak. Az ülés formás, az ergonómia szemre kiadja, de ebből azért alaposan karcsúsítanak majd, ha esetleg gyártásba kerül. A vonatkozó szakember szerint amúgy utóbbira elég kicsi az esély.

Pedig a technika alapvetően kész lenne, mert bár a standon azt mondták, ez egy teljesen önálló gép, a neten bele lehet futni olyan infókba, melyek szerint ez is a rugalmas MEB platformra épül, mint minden modern elektromos Volkswagen-termék, például a szomszéd standon ácsorgó ID.3 is.

A szintén innen-onnan összegereblyézett infók szerint egy 77 kWh-s akku táplál két villanymotort, így a Tavascan 6,5 másodperc alatt futja meg a százat és 450 kilométert tud megtenni egy töltéssel. Cupra, tehát elméletileg vinnie kell magával az erős technikát, ha gyártásba kerül, de ha csak egy egymotoros, fronthajtású SUV lesz belőle, a forma miatt valószínűleg akkor is megtalálja a vevőkörét.

További cikkek a Frankfurti Autószalonról:

Ennél biztonságosabb Volvót nem kapsz
Hogy tud ellenállni egy Kalasnyikovnak az XC90? Úgy, hogy beleépítenek még egy XC90-esnyi páncélt.
Ez a kínai SUV népszerű szegmensbe érkezik
A WEY VV7 egy kupsé SUV, ami mostanában az egyik legnépszerűbb piac. Hibrid is, ami tovább javítja az esélyeit.