2019.09.12. 12:31

Egy mindössze két éve létező autómárkának szinte nem is érdemes hagyományos, belső égésű motorral szerelt hajtási megoldásban gondolkodnia, ezért nem meglepő, hogy a nemzetközi gárdával dolgozó, amúgy kínai központú Byton első tömegautója, az M-Byte nevű SUV villanyautó. Jók a számok, korrektek a célok, hitelesek az ígéretek. 

A 4,8 méter hosszú családi batár formái kicsit krumpliszerűek, de a villanyautóknál ez sokszor így van. Az M-Byte nevű SUV gyártásra kész példánya nagyon meggyőzően összerakottnak tűnik, jövőre Kínában, egy évvel később pedig Amerikában és Európában is kapható lesz.

A Byton társalapító-vezére jól ismert autóipari arc, a Dongfengtől igazolt Daniel Kirchert következetesen kerekeken guruló okos eszköznek nevezi az autót, amely valóban elsősorban az infotaiment rendszerrel akar kilógni a mezőnyből. A két első ülés előtt egy 48 colos hajlított kijelző található, de a kormányra is jutott egy tablet, hogy bizonyos funkciók még könnyebben elérhetőek legyenek. Ezen kívül van gesztus- és hangvezérlés is, és a rendszer szkenneli a vezető arcát a beszálláskor és a személyes kényelmi beállításaira áll át az autó az indulás előtt. A vezetéstámogató rendszer a hármas szintű részleges önvezetést fogja támogatni, amely sok terhet levehet az emberről, de teljesen nem veszi át az irányítást.

A Byton M-Byte alapkivitele elsőkerék-hajtású, 272 lóerős, de készítenek egy 408 lóerős, összkerekes változatot is, amelyben nem egy, hanem két villanymotor dolgozik. A 72, illetve 95 kilowattóra kapacitású akkumulátorok 430 és 550 kilométeres feltöltések közti hatótávolságot ígérnek, persze a régebbi, ezért kevésbé valószerű NEDC-ciklus mérései szerint. A kisebbik akkut félóra alatt lehet nyolcvan százalékra gyorstölteni.

A Byton M-Byte indulóára átszámítva körülbelül 15 millió forint lesz, de az európai piaci bevezetésig ez még változhat, ahogyan arról sem esett szó, hogy melyik országban és milyen dílerhálózaton keresztül kezdik majd forgalmazni a Kínában gyártott, de nemzetközi összefogással készített elektromos SUV-t.  

További cikkek a Frankfurti Autószalonról:

Ennél biztonságosabb Volvót nem kapsz
Hogy tud ellenállni egy Kalasnyikovnak az XC90? Úgy, hogy beleépítenek még egy XC90-esnyi páncélt.
Ez a kínai SUV népszerű szegmensbe érkezik
A WEY VV7 egy kupsé SUV, ami mostanában az egyik legnépszerűbb piac. Hibrid is, ami tovább javítja az esélyeit.