Egy jól felszerelt, új autóban magától értetődő, hogy az utasok körbe vannak falazva légzsákkal. Mármint az ülésszekció és a bódé/műszerfal közé mindenhol nyílnak körbe a légzsákok, de az utasok közti térrel még nem szokás számolni, amikor biztonság-maximalizálásról esik szó. A Hyundai-csoport ezzel a sofőrülésből nyíló légzsákkal fokozná a biztonságot.
Egy légzsákban jól felszerelt autó ma már annyira képes megvédeni egy autó utasait a külső behatásoktól balesetnél, amennyire az fizikailag lehetséges. Egy sokkal elenyészőbb, de azért létező veszélyforrás, ami az utastéren belülről származik. Például az összefejelés a sofőr és utasa között balesetnél. Oldalirányú ütközésnél nagy a nyaksérülés veszélye is, mindegy, hogy egy vagy két ember ül elöl, és akkor még ott vannak az elszabadult nehéz tárgyak, mondjuk egy tablet vagy egy megpakolt táska. A Hyundai emiatt úgy tervezi, hogy a még fejlesztés alatt álló középső légzsákja akkor is nyílik majd, ha a sofőr egyedül ül az autóban.
Létező veszélyről van szó, pár életet biztosan meg lehet menteni, ha elterjed a középre nyíló légzsák. A Hyundai a vezetőülés belső felébe építi majd a sajátját, onnan nyílik fejmagasság fölé.
Az ötlet nem új, a Mercedes egy 2009-es tanulmányán már mutattak ilyet, de azóta sem terjedt el a dolog. A Hyundai ellenben szeretné rendszeresíteni az utasok közé épített légzsákot és a fejlesztés hírével együtt jelentették, hogy hamarosan ott lesz az új Hyundai-okban és Kiákban (valószínű csak az opciós listán).