Posztumusz Guinness-rekordot kaphat a sebességrekord-kísérlet közben meghalt Jessi Combs

2019.09.23. 15:23

Egy hónapja annak, hogy egy sebességrekord-kísérlet közben életét vesztette Jessi Combs sugármeghajtású North American Eagle-jével. Egy szombati megemlékezésen elárulták végre, mekkora tempónál történt a baleset, és egyúttal azt, hogy a baleset ellenére megpróbálják elérni a Guinness Bizottságnál, hogy hitelesítse rekordnak a futást. 

be

Combs balesetének oka és részletei még mindig nem ismertek, és ez talán már a hatósági vizsgálat végéig így marad. Egyetlen videó került a netre a baleset előtti másodpercekről eddig, illetve pár fotó a Lockheed F-104 Starfighter vadászgépből épített Eagle roncsairól. Az egyik fontos részlet viszont, a Combs által aznap futott sebességi adatok már publikusak. 

Jessi két futást teljesített a tragédia napján. Ennyi kell eleve egy hivatalos sebességrekordhoz, ahol ugye előbb az egyik irányba, majd egy órán belül a másikba kell letudni a futást, a sebességi rekordot pedig egy kijelölt pályaszakaszon elért átlagsebesség adja. A végén ezen két futás tempóját is átlagolják, abból lesz a végső sebességi érték. Már az első futás nagyon jól sikerült Jessinél: 515,346 mérföld/órás (829,2 km/h) lett, a második pedig még ennél is lényegesen jobb, 548,432 mérföld/óra (882,4 km/h) volt. Ezen a körön történt a baleset, vélhetően épp a csúcssebesség közelében. 

Jessi utolsó fotója, amit a baleset előtt feltöltött a Twitterére
Jessi utolsó fotója, amit a baleset előtt feltöltött a Twitterére

Ahogy az a szombati megemlékezésen elhangzott, a két futás átlagsebessége 531,889 mérföld/óra (855,8 km/h) volt, ami új női szárazföldi sebességrekord. Gyorsabb ugyanis, mint Kitty O'Neil 1976-ban futott 825 km/h-s csúcsa. Ellenben az hitelesített. Jessi csapata és barátai szeretnék, ha a Guinness Bizottság a tragédia ellenére hitelesítené a rekordot, de egyelőre nem tudni, erre mekkora esély van. Valószínű megvannak hozzá az ehhez szükséges mérési adatok, így leginkább az a kérdés, hogy tragédia a kísérlet mely részén történt, illetve, hogy az így befejezettnek tekinthető-e.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.