Itt az Audi új terep-sportolója, 400 lóerővel

2019.09.26. 14:12

A technika ismerős, a képességek szinte változatlanok, csak a csomagolás új: megjött a frissített Q3-as Audi, és persze a Sportback sportváltozata, öthengeres turbómotorral, ami ezúttal már eléri a 400 lóerőt.

Mintha az Audinál azzal játszanának, hogy mindig épp csak egy kicsit lemaradva kövessék a Mercedest a teljesítmény-versenyben. Míg a 45 AMG modellek kétliteres turbómotorja most épp 421 lóerőnél tart, az Audi 2,5 literes öthengeresét ezúttal pontosan 400 lóerő és 480 Nm leadására hangolták. A korábbi 340 illetve 367 lóerős változatokhoz képest ez egyértelmű előrelépés, bár a dinamikai adatokon ez nem igazán látszik.

A hagyományos, hátsó fejtérrel is ellátott RS Q3 és a kupétetős Sportback a számok szintjén ugyanazt hozza: 4,5 másodperces gyorsulás százig, és 250 vagy 280 km/h-ra beállított végsebesség. Ez utóbbit persze némi felárért adják, de ennél meglepőbb, hogy a plusz 33 lóerővel is egy tizedmásodperccel romlott a gyorsulási idő. Nem mintha ekkora eltérés érezhető lenne, inkább az a meglepetés, hogy elvállalták a visszalépést a katalógus-adatok szintjén.

Ugyanakkor, ahogy a gyengébb változatok, az RS kivitelű Q3-asok is sokkal agresszívabb fellépésű, markánsabb autók lettek, mint az előd volt, és ez alighanem önmagában is elég lenne, hogy eladja a hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval és állandó összkerék-hajtással érkező sport-SUV-kat.

Pedig egy ilyen autó nem lesz olcsó: a sima változat németországi ára 63 500 euró, azaz bő 21 millió forint lesz, a Sportback felára pedig 1500 euró lesz. Rendelni már októbertől lehet mindkettőt, a szállításokat pedig az év végén kezdik. Ezzel egyelőre árban elég nagy a szakadék az eddigi csúcsmodellhez, a 230 lóerős Q3 45 TFSI-hez képest – az eltérés pontosan 18 900 euró – így a nem túl távoli jövőben várható a köztes SQ3 bemutatása is, amely alighanem háromszáz lóerő körüli teljesítményt kínál majd, egy leheletnyivel kevésbé drámai csomagolásban.