Furcsa szövetséget kötött Indiában a Ford

2019.09.27. 06:12

A Fordnak nem igazán megy a bolt Indiában, pedig költöttek a fejlesztésekre rendesen. Most úgy néz ki, amijük csak van, a továbbiakban egy vegyes vállalathoz kerül, amelyet a Mahindra & Mahindra irányít majd.

fordindia

Úgy tűnik, a tervek szerint a közös cégben a Ford 49%-ot kap, vagyis afféle csendestárs lesz, a Mahindra pedig 51%-kal irányíthat. Ez nagyjából ki is fejezi, hogy miről van szó: a Ford úgy igyekszik csökkenteni az Indiában keletkező veszteségeit, hogy közben a márkanév ne tűnjön el a piacról, azaz meghagynak egy kiskaput, ha mégis érdemesnek látszana újra harcba szállni az ottani piacért. Elvileg egyébként lesz közös fejlesztés, valamiféle terepjárón dolgozik majd közösen a két cég, a Mahindra pedig forgalmazhat Ford modelleket egyes piacokon, saját márkajelzése alatt.

A Ford az 1990-es években tért vissza Indiába – a gyarmati időkben már működött itt gyáruk, de azt az 1950-es években bezárták – de a jelenlegi 3%-os piaci részesedés azt jelzi, hogy nem igazán sikerült megérezni a helyi igényeket. Pedig igyekeztek a trendekhez igazodni, most is kínálnak olcsó kis szedánt és többféle méretű terepjárót, azokat a járműtípusokat, amelyekkel Indiában más gyártók sikereket érnek el.

Nem a Ford az első nagyobb gyártó, amely hátat fordít Indiának: a General Motors két éve szüntette be helyi érdekeltségeit, és írt le egymilliárd dollár befektetést, hasonló okokból. Ennél a Ford megoldása ugyan kevésbé radikális, de a lényeg ugyanaz: egyre kevésbé engedhetik meg maguknak, hogy olyan piacok költsenek el vagyonokat fejlesztésre, ahonnan nem remélhetnek hasznot.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.