Nálunk tesztelte a Hyundai első villanyos versenyautóját

2019.09.28. 14:24

Két hete annak, hogy Frankfurtban bemutatták, a napokban már a Hungaroringen körözgetett a Hyundai új elektromos versenyautója, a Veloster N ETCR. A koreaiak új versenygépe nálunk, a Hungaroringen kapta meg első nyilvános pályakilométereit.

Bár egyelőre még se versenynaptára, se nevezési listája a hírek szerint jövőre induló elektromos túraautó-bajnokságnak, az ETCR-nek, a Hyundainak már pályakész versenyautója is van hozzá (rajtuk kívül még a Cupra tudja ezt). A Veloster N ETCR-ről egyelőre nem sokat tudni azon túl, hogy egy középre pakolt villanymotor hajtja a hátsó kerekeit és hogy az akkumulátorait a padlólemezre fektették. 

A Hyundainak most már sokéves tapasztalata van a túraautózásban, ami biztos nagy előny, de a villanyhajtás teljesen új nekik a pályán. Egyrészt egy egészen újfajta alvázfelépítést kell megtanulniuk behangolni, másrészt meg kell tanulniuk a lehető leghatékonyabban kihasználni az akkumulátort és a villanymotort, ami szintén nem egy egynapos munka. Azt mondják, az első elektromos hajtású versenyautójuk első tesztkilométerei a Hungaroringen leginkább a keresztlengőkaros felfüggesztés hangolásáról és az energiafelhasználás optimalizálásáról szóltak.

Arról nem szólnak hírek, hogy a Hyundai melyik pilótáját ültette a villanyos Velosterbe. Ha Michleisz Norbi lett volna az, arról valószínű tudnánk, de az biztos, hogy a túraautós műfaj legjobb magyarját érdekli a villanyos autóversenyzés. Legalábbis januárban még azt mesélte, amikor nálunk járt az Égéstérben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.