Két újabb középmotoros Corvette-et lepleztek le

2019.10.03. 11:09

A nyár közepén mutatták be az első középmotoros Corvette-et, a C8-ast, de az csak a sorozat első darabja volt. Most két újabbat lepleztek le, igaz, sok adatot ezekről sem árultak el.

Az egyik a kabrió-változat, bár tulajdonképp már a kupé is annak számított, hiszen ott is kivehető a tetőpanel. Ez annyiban hoz újat, hogy automata mozgatású kemény tetőt kapott, és egy kicsivel kevésbé zárt hátulról lehajtott tetővel.

A műszaki részletekről egyelőre alig árultak el valamit, de a Corvette főmérnöke annyit azért elmondott, hogy a kemény tetős megoldás nagyjából 80 font, azaz kb. 36 kilogramm túlsúlyt eredményez. Így a menetdinamikában sem lesz jelentős eltérés a kupéhoz képest.

Míg a kabrió érkezését korábban már jelezte a GM, a C8.R nevű versenyváltozat bemutatója tökéletes meglepetés volt. Ezzel először Daytonában, a Rolex 24 óráson terveznek elindulni 2020 januárjában, a GTLM kategóriában, olyan ellenfelekkel szemben, mint a Porsche 911 RSR vagy a BMW M8 GTE.

A versenygép már aerodinamikai szempontból is látványosan eltér a szériamodelltől, de akik közelebbről látták a bemutatón, azt mondják, a motorja sem az a nyomórudas V8-as volt, ami az utcai modellbe kerül. Valószínűbb, hogy a korábbi pletykákból már ismert 5,5 literes, sík főtengelyes, felülfekvő vezérműtengelyes új V8-ast használják majd.

A léc egyébként elég magas: a Corvette az elmúlt húsz évben 107 győzelmet és 12 bajnoki címet szerzett, és a GM-nél nyilván méltó folytatást szeretnének. Valószínű, hogy később Európa versenypályáin is felbukkan majd a C8.R, többek közt Le Mans-ban, ahol korábban is több kategóriagyőzelmet hoztak el a Corvette korábbi versenyváltozatai.