Önálló motorgyártó vállalatot alapít a Volvo és a Geely

2019.10.07. 11:42

A Volvo vezérigazgatója szerint a motorfejlesztés kiszervezése újabb lépés a null-emissziós jövő felé. Ugyanakkor biztosítja a Volvók hibrid hajtásláncának fejlesztéséhez szükséges forrásokat is.

volvo enginecover

Külön cégbe szervezik ki a Geely Holding motorfejlesztéssel foglalkozó részlegeit. A tervek szerint ez látja majd el belső égésű motorokkal és hibrid hajtásrendszerekkel a Volvo, a Geely, a Lotus, a Lynk & Co és a Proton márkákat, de külső megrendeléseket is teljesítenek majd, ha lesznek ilyenek.

A Volvo tervei szerint az autóik fele elektromos lesz 2025-re, de a másik 50%-ot még biztosan hibrid hajtáslánccal gyártják majd. Hakan Samuelsson, a svéd gyártó vezérigazgatója azt mondja, már ez a lépés is jelentős megtakarítást hoz majd. „Egyelőre nem számszerűsítettük, de hatalmas lesz. Minimum megduplázhatjuk a gyártást a Volvo jelenlegi igényéhez képest.

A Volvo jelenleg valamivel több, mint 640 ezer autót állít elő évente, és ezekhez fejleszt és gyárt motorokat, amelyeket másutt nem alkalmaznak. A Geely, és a szintén a kínai cég kezelésében működő maláj Proton termelésével együtt azonban több mint 2 millió autót láthat el az új cég motorokkal.

A becslések szerint, a Volvo durván 3000 alkalmazottja kerülhet át az új vállalathoz, a Geely részéről pedig legalább 5000 dolgozót foglalkoztathat a motorgyártó vállalkozás. Samuelsson szerint elbocsátásokat egyelőre nem terveznek, sőt, ezzel a lépéssel valószínűleg sikerül majd megmenteni néhány munkahelyet.

A részleteket egyelőre nem dolgozták ki, még hátra vannak az egyeztetések a szakszervezetekkel és a versenyjogi hatóságokkal, de úgy néz ki, egyelőre a meglevő üzemek átcsoportosításáról van szó, az átszervezés érdemi hatásai csak évek múlva lesznek érezhetők.