Egyelőre csak kémfotókon láthatjuk, hogy a Mercedes mire készül. Úgy tűnik, az S osztály csúcsváltozataival visszahozott Maybach márkanév elég jól működik ahhoz, hogy egy luxusterepjárón is kipróbálják.
A döntésről igazából elég régen tudunk, sőt, abból sem csináltak titkot, hogy milyen részletmegoldásokkal próbálják különlegesebbé tenni a Maybach luxusterepjáróját minden másnál. Az ijesztő Ultimate Luxury tanulmányon kívül mást azonban nem mutattak eddig, pedig úgy néz ki, annak elég kevés részlete éri meg a szériagyártást.
A Mercedesnél sincs most egy felesleges fillér sem a villanyautó-fejlesztés mellett, így olyan megoldás kellett, ami nem kerül újabb euró-milliárdokba. A megoldás kézenfekvő: az óriási, és viszonylag friss GLS terepjáróra kerül az Ultimate Luxuryval bemutatott új Maybach hűtőrács. Ez a legújabb kémfotókon nagyszerűen látszik is, már csak az nem biztos, hogy milyen jelvény kerül az autóra, Maybach-e, vagy Mercedes.
Valószínű, hogy műszakilag nem lesz nagy eltérés a GLS-hez képest, bár a Maybach változat nyilván a legerősebb motort – ez most egy 490 lóerős négyliteres turbós V8-as – kapja, a legigényesebb futóművel és a leghatékonyabb fékekkel, az elképzelhető legnagyobb felniken.
Úgy hallani, a világpremiert a november végi Los Angeles Auto Show-ra várhatjuk, ami nem csoda: nem csak Észak-Amerika az ilyen nagy luxusterepjárók egyik legnagyobb piaca, de ezeket a Mercedes ott is gyártja, azaz duplán is indokolt a helyszínválasztás.