Most a Toyota ígér szilárd akkumulátoros villanyautót
Két-három éve mindenki erről beszélt, ha a villanyautókról esett szó, de az ígéretek eredményét eddig nem láttuk működés közben.
![toyota battery](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3004/30049/300491/30049199_991ccb271f8f5c01b113955b0da40fdf_wm.jpg)
A szilárd elektrolitos akkumulátorról a jelenleg használt Li-ion akkuk biztonságosabb, nagyobb energiasűrűségű, de mindenek előtt olcsóbb alternatívájaként beszélt mindenki, de mintha alább hagyott volna a lelkesedés. A Dyson például, amelynek volt is a megoldást kutató cége, különösebb magyarázat nélkül leírta az abba fektetett pénzét, és az autógyártási terveit is feladta. A Toyotánál viszont ismét előkerült a kérdés: azt mondják, a 2020-as Tokiói Olimpiára elkészülnek az első, ilyen akkumulátorral hajtott prototípussal, és azt nyilvánosan be is mutatják. Ráadásul vagy a nyitó, vagy a záróceremónia részeként.
A tervről Shigeki Terashi, a Toyota műszaki igazgatója beszélt a Tokiói Autószalon előtt, ami azt jelzi, hogy a japán gyártó komolyan veszi ezt a kutatást. Ugyanakkor azt Terashi is jelezte, hogy a szériagyártásra csak később kerül sor. Az olimpiára kifejezetten használati céllal fejlesztett elektromos Toyotákba is a ma elterjedt Li-ion akkumulátorok kerülnek majd, és nem a kísérleti szilárdak, ami leginkább azt jelzi, hogy az ígéretes technológia még nem jutott el a mindennapi használhatóság szintjére.
Mindez attól érdekes igazán, mert ilyen akkumulátort eddig legfeljebb kutatólaboratóriumokban lehetett működés közben látni, és manapság a legtöbb autógyártó 2030 előtt nem tartja lehetségesnek a tömeggyártás beindítását.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)