JD70: 2 g oldalgyorsulással fordul

2019.10.24. 15:37

A Donkerwoort olyan kevés autót készít olyan áron, hogy egy-egy ilyet élőben megpillantani is csak keveseknek adatik meg. Aligha lesz ez másként továbbfejesztett Lotus Super Seven-jük legújabb változatával sem, amely a D8 GTO-JD70 nevet kapta.

A lényeg nem sokat változott: a Doknerwoort az egyik legszélsőségesebb Super Seven leszármazottat készíti, ami csak pénzért elérhető. A JD70 pedig, ahogy mondják, mindent magában foglal, amit csak a sportkocsigyártásról az 1978-as cégalapítás óta megtanultak.

Az adatok alapján ez nem is hihetetlen. Az Auditól származó 2,5 literes, öthengeres turbómotor 415 lóerős változata kerül a sportkocsi hosszú orrába, tulajdonképp középre, amely ezzel együtt is kevesebbet nyom 700 kilogrammnál. A Donkerwoort nem is a megszokott módon adta meg a gyorsulást, inkább a csúcsértékeket mérték le, és közölték a nehézségi gyorsulás arányában.

Ezek közül a gyorsulás előre a legalacsonyabb érték, de ez is több egy kicsivel, mint amit zuhanás közben élnénk át: 1,02 g. Fékezés közben a lassulás ennél sokkal intenzívebb, akár 1,65 g-vel is csökkenhet a JD70 sebessége, de a legdorvább az oldalgyorsulás, amit kanyarban produkálhat a jármű: ennek a csúscsértéke elméletileg 2,05 g is lehet.

A JD70 másik újdonsága, hogy az új kipufogórendszerrel már megfelel az Euro6D Temp környezetvédelmi normának is. A szén-dioxid-kibocsátása ugyan 198 g/km, ami messze több az EU 75 g/km-es átlagánál, de mivel a Donkerwoortnak ebből a modelljéből összesen 70 példányt gyártanak, a kis manufaktúrára ez a szabály nem vonatkozik.

Hogy az alacsony példányszám eltartsa a kis céget, arról pedig az árazás révén igyekeztek gondoskodni: egy ilyen sportkocsiért 163 ezer eurót, közel 54 millió forintot kérnek. Ennek ellenére nem valószínű, hogy ne akadna jelentkező az összes példányra a gyártás 2020 tavaszára ütemezett elindításáig.