Ilyen a sebességi rekord-autó működés közben

2019.10.30. 11:16

A Bloodhound egyelőre az első tesztjeit futja a Kalahari sivatagban. Ennek kapcsán mutatták meg, hogy is néz ki egy ilyen tesztfutam belülről.

Ahhoz képest, hogy a projekt legalább tizenegy éve fut, és túl van egy csődeljáráson, néhány másodperc alatt meg is volt az első nagy sebességű teszt. Egyelőre 334 mérföld/órás, azaz nagyjából 537 km/h-s tempóig gyorsították a járművet.

Ez a sebesség már épp túl van azon, amit a leggyorsabb sportkocsikkal el lehet érni – a jelenlegi rekord a Koenigsegg Agera RS-é 447 km/h-val – de még nagyon messze van attól, amire a Bloodhoundot építették. Az eredeti cél a Thrust SSC 1228 km/h-s szárazföldi világrekordjának megdöntése, és az 1000 mérföld/órás, azaz 1610 km/h-s határ elérése volt.

A jelenlegi tesztek célja egyelőre az adatgyűjtés, például most tudták nagyobb sebességnél is megmérni a jármű gördülési ellenállását. Az is megfigyelhető, hogy a maximális sebesség környékén mekkorát korrigál a pilóta a kormánnyal – ez állítólag az oldalszél miatt volt szükséges, és ez alapján tudják majd meghatározni azt is, hogy mekkora oldalszélben lehet egyáltalán elindítani az éles rekordkísérletet. Andy Green, a pilóta azt mondja, most durván 24 km/h-s szél fújt, és már ez is határesetnek tűnt a jármű stabilitása szempontjából. Ez nem is meglepő: a Bloodhound keskeny és magas, a hosszirányú stabilitásáról pedig hatalmas függőleges stabilizáló felülettel gondoskodtak, így kifejezetten oldalszél-érzékeny jármű.

A Bloodhound csapat egyébként 2020-ra ígéri az első komoly rekordkísérleteket, ahol már a tényleges rekorddöntés lesz a céljuk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.