Jól áll a páncélzat a G osztálynak

2019.10.30. 06:05

Kevesen kérkednek vele, hogy páncélozott járművel közlekednek, de nyilván van, aki szívesen járna olyan autóval, amilyet a német kommandósok is használnak. Nekik készítette a Gruma nevű cég az Enok 1-est, amely egyelőre egyedi példány, de rendelésre valószínűleg készítenek belőle továbbiakat, ha mutatkozik iránta igény.

A katonai LAPV Enok-hoz képest az a legnagyobb eltérés, hogy ezt az autót egy luxuskivitelű, polgári G osztályra építették, de a harcjármű páncélzatát kapta meg. Az összhatás szürkében talán még félelmetesebb, mint a hadsereg zöldjében, és emellett ez az autó valószínűleg gyorsabb is, mint a katonai kivitel. Itt ugyanis már a 4 literes V8-as turbómotor 417 lóerős változatát használják, és nem a gyengébb hathengeres dízelt.

A pozőr páncélozott terepjárón a géppuskás kerek tetőablakát is kialakították felül, a felépítmény hátsó részén pedig bukókeret és hatalmas pótkerék kapott helyet ott, ahol ahol a többi G osztályon a csomagtartó van. Erre részint azért van szükség, mert a futómű sem a szokványos, hanem a portáltengelyes, magasított kivitel, amihez kerékből is teherautókra való méretű jár.

Az egyedi páncélozott jármű árát egyelőre nem szellőztetik, csak komoly vásárlási szándékkal érdeklődőknek árulják el.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.